بهروز مهدوی روز چهارشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با بیان اینکه تامین گوشت سالم برای مردم از دغدغه‌های اصلی است، گفت: سلامت و امنیت غذایی از مهم ‌ترین اولویت‌های کاری مدیران و مسئولان مربوطه است.
وی توجه به بهداشت محیط کشتارگاه‌ها و خودروهای حمل کننده گوشت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: دامپزشکان مستقر در کشتارگاه‌ها باید بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، راه‌های تشخیص این بیماری‌ها و نحوه امحای بهداشتی لاشه حیوانات آلوده به بیماری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
مهدوی اضافه کرد: امنیت غدایی زمانی تامین می‌ شود که سرانه سبد غذایی خانواده‌ها به صورت صحیح انتخاب و تهیه شود و در این راستا تهیه گوشت سالم و بهداشتی برای سبد غذایی خانوارها باید جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی روندی طولانی دارد که باید از زمان تولید تا رسیدن به دست مردم مورد توجه قرار بگیرد، یادآوری کرد: بی توجهی به این موضع عواقب بسیار وخیم بهداشتی، اجتماعی و روانی بر جامعه تحمیل خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با برخورداری از 11 اسطبل مجزای گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت 2 هزار و 500 راس و انبار علوفه از نظر حجم کشتار، ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.