محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی در ساعت های پایانی امروز با ورود سامانه بارشی به استان ناپایداری افزایش یافته و موجب افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار باران و غرش آذرخش می شود.
وی با بیان اینکه این سامانه تا هفته آینده در استان فعال خواهد بود، اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان وجود دارد.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اقدام های لازم به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: در زمان کنونی ( حدود 10 صبح) کلیبر با 15 و بستان آباد با 6 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 11 درجه بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.