مرتضی آبدار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توزیع متناسب سفر در مسیرهای گردشگری استان طی نوروز 98 یکی از سیاست ها و برنامه های محوری ستاد تسهیلات سفر استان بود، افزود: به دنبال تدوین نقشه راهبردی توسعه گردشگری روستایی و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری انجام گرفته در زمینه بوم گردی اهداف مورد نظر تا حد مناسبی محقق شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه تعداد 5 مسیر شاخص گردشگری در آذربایان شرقی تعریف شد که شاهد استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری شهرستان های مختلف طی ایام نوروز 98 و به تبع آن توزیع متناسب تر سفر در سطح منطقه نسبت به سال های گذشته بودیم.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: طبق آمارهای ثبت شده، مسیرهای گردشگری شمال­ غرب، جنوب و شمال شرق آذربایجان شرقی میزبان شمار قابل توجهی از گردشگران بودند.
آبدار با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان جلفا و برخورداری از ظرفیت های متنوع گردشگری، یادآوری کرد: امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه های گردشگری این منطقه بودیم، به طوری که تا پایان روز 13 فروردین 727 هزار و 931 بازدید از جاذبه های گردشگری این شهرستان به عمل آمده است.
وی ادامه داد: مسیر گردشگری جنوب آذربایجان شرقی نیز با برخورداری از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ویژه بهره گیری از ظرفیت شهرستان مراغه همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری بوده است و نوروز امسال هم تا پایان روز 13 فروردین، 323 هزار و 704 بازدید در شهرستان مراغه به ثبت رسیده است.
آبدار به میزان استقبال گردشگران از محور گردشگری شمال شرق استان شامل شهرستان های کلیبر و خداآفرین اشاره کرد و گفت: آب و هوای مطبوع این دو شهرستان، وجود جنگل های ارسباران و برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع به ویژه ظرفیت های کم نظیر بوم گردی، توجه گردشگران را به این منطقه جلب کرده است.
به گفته وی شهرستان های کلیبر و خداآفرین در ایام نوروز پذیرای 301 هزار و 750 از گردشگران بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن حدود یکهزار و 800 اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های گردشگری جزو 5 استان اول ایران در حوزه گردشگری به شمار می رود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.