به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: تلاش برای اداره امور کشور بدون درآمدهای نفتی و بازدارندگی اقتصادی در شرایط کنونی ضروری است.
وی همچنین با بیان اینکه تنها راه نجات کشور توجه و عمل به بیانات و فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در مشهد است، افزود: جنگ روانی دشمن آغاز شده و نباید فراموش کنیم که در اولین روز سال جدید رهبری فرمودند سال رونق تولید را سال فرصت ها بدانیم نه سال تهدیدها بر این اساس باید تلاش همگانی مضاعف شود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ضرورت دارد در 40 سالگی انقلاب و اوج تهاجمات استکبار و دشمنان قدر انقلاب را بیش از پیش بدانیم چون آنچه 12 فروردین و رای 98.2 ملت ایران در سال 58 را به وجود آورد تلاش مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی و آگاهی آنان بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: 12 فروردین نشان تحقق مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم به آن رای قاطع دادند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: سیره این امام همام الگوی سیاسی و فرهنگی برای جامعه امروز است.
وی افزود: مبارزه همراه با تقیه، مبارزه با خلفای ظالم عباسی، ترویج معارف شیعه، تربیت شاگردان شیعی، حفظ ارتباط با سایر شیعیان و تجلی بخشیدن به اوصاف اخلاقی از جمله ویژگی هایی است که باید الگوی همگان باشد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) و تبریک این مناسبت، گفت: در سراسر دنیا و تا ابد بعثت حضرت رسول (ص) شریف ترین و مهمترین روز خواهد بود زیرا شخصیت و حادثه ای بزرگتر از پیامبر و این روز در تاریخ بشر وجود ندارد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مبعث، پرچم معرفت را در دنیا برافراشت و موجب تعالی اخلاق و معنویت شد البته از اهداف بعثت نیز همین است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با ابراز تاسف از سیل اخیر در استان های مختلف کشور و تسلیت به خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان، گفت: از مردم این استان به خاطر کمک هایشان به مناطق سیل زده تشکر می کنم که نقدی، غیرنقدی و با حضور برخی نهادها در این مناطق بار دیگر همتشان را برای کمک به هموطنانشان به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام آل هاشم از سپاه عاشورا، شهرداری، آتشنشانی تبریز و سایر نهادهایی که در مناطق سیل زده کشور برای کمک به مردم تلاش می کنند تقدیر کرد.
وی همچنین با اشاره به ایام ثبت نام حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: طلبه ها موجب زینت اسلام هستند بر این اساس هر یک از خانواده ها یکی از فرزندان خود را برای تحصیل طلبگی تشویق کنند زیرا برای آینده دین اسلام لازم است.
امام جمعه تبریز با اشاره به در پیش بودن 13 فروردین روز انس با طبیعت، گفت: با برگزاری این روز مخالفتی وجود ندارد 13 فروردین روز خاطرات زیبا بوده که در واقع بهانه باهم بودن است اما در روز مهربانی ها و آرامش در دامن طبیعت، باید موازین شرعی رعایت شود.
وی ادامه داد: کنار طبیعت بودن باید به گونه ای نباشد که به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب بزنیم و به موازین شرعی و حجاب بی توجه باشیم.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین از زحمات دست اندرکاران، نهادها و متولیان خدمات رسانی به مردم و میهمانان نوروزی در آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات عید تقدیر و تشکر کرد.
3077/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.