محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی و با توجه به شرایط فصلی محلی و گذر امواج ناپایدار، هوای استان در روزهای آینده کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف همراه با مه و غبار محلی خواهد بود.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته بیشتر شهرهای استان از جمله سراب، میانه، عجبشیر، بناب، بستان آباد و ملکان شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف بوده و بیشترین بارش از میانه به میزان 13 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در این مدت جلفا با 12 درجه بالای صفر گرمترین و ورزقان و چاراویماق با 2 درجه سانتی گراد زیر صفر خنک ترین شهرهای استان بودند.
اشجعی ادامه داد: دمای تبریز در 24 ساعت گذشته در گرمترین زمان 11 درجه و در خنک ترین زمان 4 درجه بالای صفر بود و دمای فعلی آن 7 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ( 11 و 10 دقیقه) فرقی نکرده است.
غلامرضا رسول زاده، مسئول هماهنگی برف روبی راه های استان نیز گفت: با وجود بارش برف شب گذشته در برخی محورهای ارتباطی استان، هم اکنون تمامی راه های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی باز بوده و رفت و آمد در آن ها با رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه در جریان است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.