مرتضی بانک روز سه شنبه در مراسم افتتاح هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس با بیان اینکه فعالان مناطق آزاد مرزبانان اقتصادی کشور هستند، اظهار داشت: کارآفرینان سرمایه های ارزشمندی هستند و وظیفه ما حمایت از سرمایه ها است.
وی با بیان اینکه ساخت این هتل در نقطه مرزی کشور نمادی از سنگربانی است، افزود: برای توسعه اقتصادی باید رقابت سالم در تولید و صادرات را جایگزین بخشنامه ها کنیم.
بانک با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به نیروهای ارزشمند و تاثیرگذار اعتماد کرد، اظهار داشت: در شرایطی که امریکا با تمام توان در برابر ما ایستاده است، باید از این سرمایه ها حمایت شود.
وی افزود: در حالی که شرکت های اروپایی اسیر تهدیدهای آمریکا به خاطر همکاری با ما شده اند، ما در جریان اقتصادی خود باید شرایط سخت را باور کنیم اما نباید اسیر شویم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اضافه کرد: دولت با تمام توان برجام را به نتیجه رساند و خروج یک جانبه امریکا نشانه شکست آنان است.
بانک با بیان اینکه امریکا جایگاه جمهوری اسلامی را قبول ندارد و تفاهم ها را نادیده می گیرد، گفت: در این شرایط ما نباید ایرادات را به گردن دولت و مذاکره کننده ها بیندازیم.
وی اظهار داشت: نظام در زمینه موضوع هسته ای عدول نکرده است، بلکه قدرت نظامی و موشکی ما آنان را نگران کرده است.
بانک با بیان اینکه با وجود سختی ها و موانع امروز شاهد افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم، گفت: از این رو باید تمام قوا در جهت حمایت از تولید و اقتصاد تلاش کنند.
وی بر تسهیل شرایط توسط دولت تاکید کرد و افزود: ما هم باید به عنوان آلترناتیو عمل کنیم.
بانک با اشاره به اینکه ارز نیمایی برای برخی کارافرینان صنعتی مناطق آزاد تامین شده است، افزود: وظیفه ما این است که مناطق آزاد را از هر گونه گزندی مصون کنیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ابرازامیدواری کرد با مجوز شورای عالی فضایی طرح فرودگاه ارس اجرایی شود.
وی گفت: در زمینه حمل و نقل جاده ای شاهد سرعت گرفتن طرح ها هستیم و منطقه ارس با توجه به ظرفیت گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت های مناسب و تامین نیازهای مسافران است.
بانک ادامه داد: با وجود محدودیت های موجود طرح های مناطق آزاد متوقف نشده است و در برهه های مختلف شاهد افتتاح بخشی از طرح ها هستیم.

** ارس درصدد تبدیل شدن به منطقه یک آزاد کشور است
مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز با بیان اینکه درصدد تبدیل شدن به منطقه شماره یک در بین مناطق آزاد کشور هستیم، گفت: بدون توجه به توسعه گردشگری این هدف محقق نمی شود.
محسن نریمان بر ضرورت همکاری قانون گذاران در تسهیل فعالیت های تجاری ارس تاکید کرد.
وی با بیان اینکه مقدمات ساخت فرودگاه ارس انجام شده است، افزود: با ایجاد تعامل درصدد رفع موانع و کسب مجوز شورای عالی فضایی هستیم.
نریمان با اعلام اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ارس مثبت است، گفت: 220 میلیون دلار در سال جاری صادرات داشتیم و در 11 ماه امسال با احتساب عوارض خروج شاهد افزایش 20 درصدی درآمد منطقه نسبت به سال گذشته هستیم.
وی جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد ارس را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:
2 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی کشاورزی و گردشگری هدف گذاری شده است.
نریمان تعدد بخشنامه ها را مانع فعالیت های اقتصادی در منطقه عنوان کرد و گفت: ما در حالی که مشمول ثبت سفارش نبودیم به بخشنامه های دولتی عمل کردیم.
وی افزود: همان طور که در اوج تحریم ها به تولید و تجارت در منطقه ادامه دادیم، امروز نیز می توانیم نفس گاه اقتصادی کشور باشیم.
6132/518/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.