به گزارش ایرنا، ابراهیم سلیمانی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ملی بانوی آب افزود: با توجه به محدود بودن منابع آبی، تفکر مسئولانه برای مدیریت مصرف صحیح آب در قالب فرهنگ سازی موثر در خانواده ها نیاز است.
وی ادامه داد: از این رو خانواده ها و به ویژه بانوان نقش فعال و موثری برای نهادینه شدن و نیز تریوج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی زمینه مساعدی برای توسعه و تبیین تصمیم های مناسب از سوی مردم و مسئولان در مصرف مناسب منابع ابی فراهم می کند.
وی با اشاره به میزان مصرف آب شرب در مراغه افزود: هم اکنون به صورت متوسط 2 میلیون مترمکعب در هر دوره 2 ماهه در این شهرستان آب شرب مصرف می شود.
وی اضافه کرد: در اسفند سال گذشته شاهد مصرف 2.1 میلیون مترمکعبی آب بودیم که براساس پیش بینی های انجام شده و با فرهنگ سازی های صورت گرفته این میزان در سال جاری به 1.9 میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه نیز در این کارگاه با تاکید بر نقش خانواده ها در فرهنگ مصرف آب گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه می توان در کنار خانواده ها از ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش به صورت مناسب استفاده کرد.
کریمی افزود: با توجه به یافته های پژوهشی در دنیا، آموزش و آگاه سازی گام اول و اساسی در فرهنگ سازی است و در مصرف بهینه آب نیز باید این مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بانوان جامعه همواره در عرصه فرهنگ سازی در خط مقدم قرار داشته و می توانند الگوی مناسبی برای رفتارهای صحیح در مصرف منابع طبیعی از جمله آب باشند.
وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی در مصرف آب نیز، می توان اولین و موثرترین گام ها را از آخرین روزهای پایانی سال و خانه تکانی ها شروع کرد.
به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی بانوی آب با همکاری و مشارکت آب و فضلاب مراغه، آموزش و پرورش، انجمن زیست محیطی همای سبز و انجمن پیشگامان عمران و توسعه شهر مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.