نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهید باکری زندگی ساده و بی‌ریایی داشت، گفت: سبک زندگی و منش ایشان باید امروز الگوی همگان قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم در مراسم گرامیداشت شهید مهدی باکری، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی، ۱۰ هزار شهید والا مقام تقدیم انقلاب کرده که هرگز نباید نام و یاد این شهدا را فراموش کنیم.
وی با بیان این‌که شهید مهدی باکری، پیرو خط امام(ره) بود و همواره تلاش می‌کرد زندگی و فعالیت‌های خود را بر اساس رهنمودهای امام راحل تنظیم کند، گفت: او با دقت به فرمایشات امام راحل گوش سپرده و نکات کلیدی را یادداشت می‌کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این‌که دفاع مقدس وسیله‌ای شد تا استعدادهای درخشانی چون شهید مهدی باکری خود را نشان دهند، افزود: شهید باکری با این‌که در ابتدای جنگ، تازه فارغ التحصیل شده بودند اما در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش در عملیات‌های مختلف دلاورانه فرماندهی کرده و منشا برکات بسیاری شدند.
وی با بیان این‌که شهید مهدی باکری بسیار بااستعداد و فردی دلسوز و مهربان بود، افزود: در اسفندماه عملیات‌های مختلف انجام شده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شدند که یاد و خاطرشان را گرامی می‌داریم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش به میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) بنیانگذار نهضت علمی در جهان تشیع بوده و الگویی برای نسل جوان امروز در راستای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی در خاتمه گفت: امید است با همکاری اتاق‌های فکر نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نهادها در راستای پیشگام شدن آذربایجان در تحقق بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب قدم‌های بزرگی برداریم.
گفتنی است، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات‌های خیبر و بدر و فرمانده لشگر همیشه پیروز عاشورا، سردار مهدی باکری با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در مصلی امام خمینی(ره)  تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.