محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص اولویت های مدیریت ارشد استان در مقطع فعلی، اظهار داشت: در طول 40 سال گذشته، موفقیت های بزرگی در شاخص های مختلف از جمله سطح زندگی مردم، توانمندی های اقتصادی جامعه، وضعیت زیر ساخت ها و امور زیربنایی، امکانات دسترسی به آموزش و درمان، حقوق مشروع آزادی های اجتماعی و سیاسی به دست آمده است.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و تلاش دشمنان نظام برای ایجاد تنگناهای مختلف، در شاخص های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی پیشرفت های خوبی داشته ایم.
پورمحمدی با بیان اینکه عرصه های توسعه، باز و وسیع است، اضافه کرد: هنوز تا سر منزل مقصود بسیار فاصله داریم و باید بیش از پیش تلاش کنیم.
وی ادامه داد: مسایل اقتصادی و معیشتی مردم جزو اولویت های مدیریت ارشد استان است و تلاش می کنیم تا آنجا که ممکن است موانع مربوط به تولید در استان برداشته شود.
استاندار آذبایجان شرقی با بیان اینکه تولید زیربنای تحرک اقتصادی است، گفت: فرصت های شغلی و گردش مالی در تولید ایجاد و نقدینگی به گردش در می آید.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم وضعیت موجود تولید، تجارت و فعالیت های صنعتی کند نشود، افزود: تحریم های ظالمانه خواسته و ناخواسته بر اقتصاد سایه می اندازد، ولی تلاش می کنیم مشکلات مجموعه های تولیدی و صنعتی را حل و فصل کنیم.
پورمحمدی اضافه کرد: حفظ وضع موجود در عین حال که بسیار مهم است ولی هنر نیست، هنر این است که هر روز قدم جدیدی برداشته شود و آینده مطمئنی برای توسعه پایدار ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه بخش صنعت و معدن و زیر ساخت ها از اولویت های مدیریت ارشد استان است، گفت: صنایع خرد و کارگاهی از رونق خوبی برخوردار است، بطوری که 35 درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می شود ولی در صنایع سنگین مشکل داریم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بیش از 50 درصد بخش معدن استان مغفول باقی مانده است و آنطور که باید از معادن استان بهره برداری نمی شود.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکل اشتغال و افزایش رونق اقتصادی و رفاه در بخش معدن به دنبال ایجاد شهرک مس و ذوب آن هستیم و در کمتر از یکماه ایجاد کارگاه ها و کارخانه ها آغاز می شود.
پورمحمدی ادامه داد: نفلین سینت نیز قابلیت بزرگی در استان است که می تواند بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که در مرحله انتخاب سرمایه گذار برای آن هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد قطب سوم خودرو در تبریز هستیم که هم فرصت شغلی ایجاد می کند و هم نگرانی های قطعه سازان را برطرف خواهد کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات موجود در بخش زیرساخت ها نیز، افزود: برخی پروژه های امور زیربنایی مدت طولانی است که آغاز شده و تلاش می کنیم آنها را به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: راه آهن تبریز- میانه از جمله این پروژه هاست که تلاش می کنیم در نیمه اول سال آینده تا بستان آباد به بهره برداری رسد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم پروژ های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، گفت: آزاد راه تبریز- سهند نیز تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این اینکه در حوزه سدسازی و تامین آب نیز اقدامات مختلفی انجام شده، اظهار داشت: انتقال آب ارس به تبریز از محل آب های مرزی 5 کیلومتر به اتمام رسیده و برای بخش بعدی به دنبال فاینانس و تعیین سرمایه گذار هستیم و بانک عامل تعیین شده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: سد های مهم استان همچون سد شهید مدنی به اتمام رسیده و با آبگیری آن خواهیم توانست مهرانه رود را آبدار کرده و روان آبه تولید و به دریاچه ارومیه سرریز کنیم.
وی ادامه داد: سد شهریار نیز به اتمام رسیده و مشکلات راه های ارتباطی روستایی آن در حال احصاء است.
پورمحمدی با بیان اینکه از بخش کشاورزی و دامپروری نیز غافل نمانده ایم، گفت: ایجاد شهرک های گلخانه ای که آب بری کمتری داشته و ارزش صادراتی بالایی دارند، جزو اولویت های مدیریت استان است.
وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی، اصلاح سیستم های آبیاری و مکانیزه کردن در راستای کاهش هدر رفت آب نیز جزو برنامه هاست.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مباحث اجتماعی و ارتقای شاخص های اجتماعی، گفت: وضعیت استان در دسترسی به آموزش عالی، باسوادی و ریشه کن کردن بی سوادی، افزایش دسترسی به بهداشت و درمان خوب است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای شاخص های فرهنگی جامعه همچون فضاهای ورزشی و گذران اوقات فراغت و آموزشی جزو برنامه هایی است که پیگیر آن هستیم.
پورمحمدی با بیان اینکه در دولت تدبیرو امید، ایجاد فضای بانشاط و فعال کردن حوزه های خردورزی، اندیشه و گفتمان سیاسی با دید مثبت دنبال می شود، گفت: نتیجه این نگاه عمیق باعث شده احزاب و گروه های سیاسی و رسانه ها در کشور فعال تر شوند.
وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی 48 تشکل و حزب سیاسی وجود دارد و تعداد رسانه ها و پایگاه های خبری نیز در دولت تدبیرو امید افزایش چشمگیری داشته که قابل قیاس با گذشته نیست.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: فضا برای فعالیت احزاب، تشکل ها و رسانه ها باز است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند به خاطر دیدگاه سیاسی اش با او برخورد شده است.
وی با اشاره به اینکه فضای انفعال حتی در حوزه های دانشگاهی نیز وجود دارد، ادامه داد: باید حضور جوانان در فعالیت های سیاسی در مراکز علمی افزایش یابد و نباید فعالیت های سیاسی فقط مختص زمان انتخابات باشد.
پورمحمدی با بیان اینکه بر شفافیت و گسترش آگاهی و خبررسانی تاکید داریم، گفت: باید تلاش کنیم جامعه ای پویا و فعال در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: به دنبال جذب سرمایه گذار های خارجی به خصوص ایرانیان مقیم خارج که دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند، می باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همجواری این استان با کشورهای ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه داد: به دنبال افزایش همکاری با کشورهای همسایه و جلب مشارکت آنها در بخش های مختلف هستیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.