به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در نشست شورای بانک های مراغه افزود: بانک های دولتی و خصوصی برای تسهیل در امور بانکی، بدهکاران کلانی را که تاکنون اقدام به تسویه و پرداخت معوقات خود نکرده اند، شناسایی و لیست آنها را ارایه کنند.
وی ادامه داد: بدهی های کلان بانکی در این شهرستان با تدابیر مدیران و اتخاذ تمهیدات مناسب و عملی باید به چرخه بازپرداخت و بانکی وارد شود.
وی اضافه کرد: سالم سازی، شفاف سازی و تسهیل در خدمات بانکی، رسالتی است که باید توسط بانک ها و مدیران آنها انجام شود.
شکری گفت: روان سازی خدمات، تسهیل در ارائه خدمات بانکی از جمله اعطای تسهیلات تکلیفی از جمله فراگیر، روستایی، اشتغال زایی، کارا و بهین یاب توسط بانک ها مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: توجه به مصوبات شورای پول و اعتبار و قوانین مصوب بانک مرکزی و دولت تدبیر و امید نباید توسط بانک ها مورد غفلت واقع شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز با اشاره به وضعیت تسهیلات بانکی در این شهرستان گفت: از سال 96 تاکنون از 39 میلیارد تومان طرح مصوب در زمینه اشتغال روستایی که به بانک ها معرفی شده فقط هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: در زمینه اشتغال فراگیر نیز از مجموع 72 میلیارد تومان طرح معرفی شده به بانک ها حدود 4.7 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: عدم مراجعه به موقع متقاضیان تسهیلات برای تکمیل مدارک، وجود مشکلات اداری و معوقات بانکی و عدم وجود اعتبارات لازم از جمله موانع پیش روی تحقق تسهیلات و پرداخت آنهاست.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 42 شعبه بانکی در شهرستان مراغه فعال هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.