مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب و اجرای المان های نوروزی، گفت: انتخاب موضوعات مناسب با برجسته کردن هویت تبریز و یافتن مکان مناسب برای نصب طرح های انتخابی پس از اجرا، از جمله نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی مدبر در جلسه بررسی و داوری طرح‌های رسیده برای فراخوان المان‌های نوروزی با بیان اینکه نکات مهمی در خصوص انتخاب و اجرای این طرح‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در این راستا استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها همواره مورد توجه قرار گرفته و همچنین از هنرمندان نقاش، گرافیست و مجسمه ساز در تمامی مراکز آموزش عالی و موسسه ها تقاضای همکاری در این رابطه داریم .     وی اضافه کرد: می‌توان در برخی از نقاط اصلی شهر، المان‌هایی مرتبط با هویت تبریز طراحی و مکان یابی کرد و یا در محدوده بازار تبریز که به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در یونسکو ثبت شده از المان‌های هویت محور مانند فرش و کفش تبریز یا آجیل و شیرینی تبریز بهره برد و در کنار آن ظرفیت‌های خدماتی، صنعتی و گردشگری این شهر را به نمایش گذاشت.     معاون فنی و اجرایی زیباسازی نیز در بخش دیگری از این جلسه، با اشاره به مراحل انتشار این فراخوان گفت: فراخوان طراحی المان‌های نوروزی عمدتا با هدف ایده پردازی برای فضاسازی سطح شهر در نوروز ۹۸ تا ۲۳ بهمن ماه تعیین شده بود.     وی درخصوص طرح‌های واصله به دبیرخانه سازمان نیز اظهار کرد: طی این مدت ۵۲ طرح از ۱۳ هنرمند به دبیرخانه ازسال شده که هم اکنون با حضور اساتید گرافیک، نقاشی و مجسمه‌سازی بررسی و داوری می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.