دبیر ستاد یادواره مردمی لاله های سرخ گفت: یادواره شهدای والامقام با عنوان "لاله های سرخ"  به صورت مردمی در بناب  برگزار می شود. 
حبیب خانمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: این یادواره که شش دوره قبل با مشارکت برخی نهادهای انقلابی و اجرایی شهرستان برگزار شده بود، امسال همزمان با طلیعه چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی و مقارن با ایام سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) به منظور نکوداشت یاد و خاطره سرداران و شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم و همچنین ۱۶ کبوتر خونین بال محله مسجد صحرا بصورت مردمی برگزار می شود . 
وی از مردمی بودن به عنوان ویژگی شاخص این یادواره نام برد و گفت: این یادواره برای نخستین بار به صورت کاملا مردمی، خودجوش و مستقل بوده و همه امورات و هزینه های آن را نیکوکاران متعهد و جوانان مومن برعهده گرفته اند . 
وی با تاکید بر لزوم مردمی بودن یادواره های شهدا اظهار کرد: شهدا متعلق به عموم مردم هستند و در دل‌های فرد به فرد آحاد جامعه جای دارند، و بر همین اساس آنچه که بر ماندگاری یادواره‌ها و جامعیت آن می افزاید، مشارکت حداکثری و نقش آفرینی خود مردم، سهیم شدن آنان در برنامه ریزی‌ها، هماهنگی ها و اجرای مراسم و در اصل برگزاری مراسم با مسئولیت خود مردم است . 
خانمحمدی افزود: از آنجایی که انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم محور بوده و با تکیه بر مردم شکل و تداوم یافته است، نقش آفرینی آحاد مختلف مردم در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی می تواند هویت و اعتبار مردمی بودن انقلاب را تقویت کند . 
دبیر ستاد یادواره مردمی لاله های سرخ با اشاره به اینکه در برگزاری این یادواره مردمی هیچ ارگان و سازمانی دخالت ندارد، گفت: در این مراسم "دکتر فیروزکوهی" سخنران برجسته کشوری به تحلیل رویدادهای مهم کشور پرداخته و روح الله محمدی به مداحی خواهد پرداخت . 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری این یادواره مردمی سرآغاز فرهنگ سازی برای یادواره ها و مراسمات مردمی در آینده باشد، افزود: با توجه به درخواست های مکرر جمع زیادی از بانوان برای استفاده از این مراسم، تلاش می شود نظیر این یادواره صبح روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در همان مکان برای بانوان برگزار شود . 
گفتنی است؛ این یادواره مردمی روز پنجشنبه هجدهم بهمن ماه از ساعت 18:30 در مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد صحرا برگزار خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.