فرمانده سپاه عاشورا گفت: شک نداریم که نفوذی‌های فرهنگی و هنری در داخل مدیریت فرهنگی ورزات ارشاد حضور دارند و اینان باید از مردم عذرخواهی کرده و به درگاه الهی توبه کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم در آیین اختتامیه کنگره ملی فرهنگ و هنر سپاه و آغاز گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، در مراسم جشنواره فیلم فجر که برای انقلاب و ملت است، متاسفانه سخنان وقیحانه و تهمت‌آمیز علیه انقلاب توسط کارگردان بدسابقه بیان شد و افرادی که در این مجلس مورد تقدیر واقع شدند هیچ نسبتی با انقلاب نداشته و هر چهار نفرشان کسانی بودند که قبل از انقلاب در هنر سینمای دوران طاغوت از خودشان آثاری بر جای گذاشته بودند.
وی با بیان این‌که این جشنواره همانند این بود که در یک مراسم گرامیداشت صلح و آبادانی از جنگ طلبان عالم تقدیر شود، افزود: غصه داشت از کسی تقدیر شود که دستیار سینمایی اشرف پهلوی فاسد بود و ساده اندیشانه است که فکر کنیم برنامه‌ریزان بطور تصادفی تقدیرشوندگان را انتخاب کرده‌اند.
خرم در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به وطن است، اظهار کرد: امام راحل با خود عزت، عظمت و اسلام را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
وی با تاکید بر این‌که دهه فجر تجلی میثاق امت با ولایت است، گفت: شهر تبریز دیار علامه‌ها، باکری‌ها، شفی‌زاده‌ها و تجلایی‌هاست و این خطه ۱۰ هزار شهید در دفاع مقدس هدیه دارد و همه اولین‌های این خطه از هنر، دین و ایثار است.
وی با بیان این‌که همه دوستان و دشمنان انقلاب به اقتدار نظامی، دفاعی، موشکی و دفاع مقدس ایران اذعان دارند، گفت: این کنگره نیز ثابت کرد که جوانان ایرلنی اقتدار فرهنگی و هنری را هم داشته و برای نسل‌های بعدی معرفی می‌کنند.
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر این‌که آثار ارائه شده در کنگره از امام راحل، اسلام، استقامت، مقاومت و ایثار بود، افزود: تمتمی برنامه‌های اجرا شده برای عزت آفرینی از این کنگره به یادگار خواهد ماند.
وی با بیان این‌که انسان سازی، تعقل، تهدیب و... از جمله پیام‌های این کنگره بود، افزود: هنرمندان انقلاب طی این چند روز پیام های انقلاب را در قالب هنر و شعر بیان کردند. 
خرم در این خصوص متذکر شد: متاسفانه سیاست در دنیای امروز از هنر استفاده ناشایست می‌کند و در خدمت خشونت، شهوت و استحاله هویت انسان قرار می‌دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.