غلامرضا شریفی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهار داشت: رویکرد تعامل منطقی با مؤدیان و اصناف از اولویت های اصلی این اداره کل است و در این راستا از برگزاری جلسات هم اندیشی استقبال می شود.
وی ضمن اشاره به نقش مهم و تعیین کننده مالیات در اداره کشور خاطرنشان کرد: مالیات یکی از ابزارهای اصلی و پایدار دولت برای تأمین بودجه و ابزاری برای گسترش عدالت در جامعه و مبارزه با فساد است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی کامل اداره متبوع خود برای انجام هرگونه مساعدت در حل و فصل یا رفع مسائل و مشکلات مالیاتی مؤدیان افزود: سیاست سازمان مالیاتی وصول مالیات است اما از آنچه قانون پیش بینی کرده برای حل مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی استفاده خواهیم کرد.
شریفی با اعلام اینکه صادرات معاف از مالیات است و قانون آن را معاف کرده است؛ یادآوری کرد: با توجه به تفویض اختیارات، تقسیط و بخشودگی جرایم مالیاتی در دست استان است و از این رو اداره کل از حداکثر اختیارات قانونی خود جهت رفع مشکل واحدهای تولیدی استفاده خواهد کرد.
وی اعلام کرد: در 10 ماه گذشته 84 میلیارد ریال از محل عوارض و 3 درصد واریزی عوارض به حساب شهرداری بناب واریز شده است و این پول در راستای عمران و آبادی و توسعه شهر هزینه خواهد شد.
فرماندار بناب هم با بیان اینکه هم اکنون 160 واحد صنعتی در شهرستان فعال است؛ گفت: در سال های اخیر با توجه به تحریم های صورت گرفته فشار مضاعفی به تولیدگران شهرستان وارد شده است.
امین رفیعی افزود: آنچه در توان داریم باید در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی قدم برداریم.
وی خاطرنشان کرد: باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات تلاش کنیم.
شهرستان بناب یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان شرقی است که به لحاظ داشتن ده ها واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرک صنعتی به عنوان شهری تولیدی، صنعتی شناخته می شود که بیشتر محصولات تولیدی آن ها به خارج از کشور صادر می شود.
این شهرستان دارای 140 هزار نفر جمعیت بوده و فاصله آن تا مرکز استان آذربایجان شرقی 110 کیلومتر است.
شهر بناب با 28 روستای تابعه آن در جنوب استان آذربایجان شرقی در منطقه ای هموار موسوم به دشت بناب واقع شده که از یک طرف به رشته کوههای سر به فلک کشیده«قره قشون» محدود است و از طرف دیگر چشم اندازی زیبا به ساحل دریاچه ارومیه دارد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.