به گزارش ایرنا، علی امیری راد روز پنجشنبه با بیان اینکه توسعه این شهرستان باید بصورت جهشی و با سرعت و دقت لازم باشد با تقدیر از همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص صدور مجوزهای اولیه، همکاری و هماهنگی تمامی ادارات ذیربط جهت صدور مجوزهای لازم تغییر کاربری اراضی و مطالعات زیست محیطی به منظور تسریع در اجرای فاز اول این طرح را خواستار شد .
وی با اشاره به پیش بینی جذب سالانه 250هزار نفر گردشگر در اثر اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: جذب و توسعه گردشگری خداآفرین با هدف افزایش رفاه و آسایش و نیز بهبود کسب درآمد و اشتغال و معیشت مردم مرزنشین منطقه باید در اولویت شهرستان باشد.
وی افزود: مردم و مسئولان باید با هدف توسعه منطقه ازسرمایه گذاران حوزه گردشگری حمایت کرده و جهت تسریع درعملیات اجرایی طرح های گردشگری همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، طرح دهکده گردشگری ساحلی ارس در شهرستان خداآفرین در اراضی ساحلی شهرخمارلو به وسعت 70هکتار و ایجاد جزیره مصنوعی در دریاچه سدقیز قلعه سی به وسعت تقریبی 7هکتار اجرا می شود .
طرح گردشگری سد قلعه سیزی در 3 فاز عملیاتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود که برای اجرای فاز نخست آن مبلغ 26میلیارد تومان پیش بینی شده است .
شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است، که با وسعت 1525 کیلومتر مربع 3٫3 درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.
٧46٨/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.