مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، از اجرای 10 ویژه برنامه در 40 سالگی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد برنامه، 500 میلیون تومان از محل نیات واقفان هزینه می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های‌ استان، اظهار کرد: آزادسازی 40 زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان با همکاری ستاد دیه استان، اعزام 40 زائر اولی به کربلای معلی، اعزام دانشجویان، طلبه‌ها و همچنین فعالان قرآنی به مشهد مقدس، توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش آموزان از جمله برنامه‌های این نهاد برای چهل سالگی انقلاب است.
 
وی با بیان کرد: تجلیل از 40 داور و قاری قرآن، مساعدت به 40 نفر از خانواده‌های طلاب، اعطای کمک مالی به 300 دانش آموز و 100 دانشجوی بی‌بضاعت، مساعدت به پنج موسسه قرآنی، کمک به دفن اموات فقرا و همچنین اعطای کمک مالی به 100 دانش‌آموز و 70 طلبه در شهرستان‌های بناب و مراغه از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.
 
حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه از فعالیت ۴۰ مبلغ بومی و اعزامی از قم برای سخنرانی خبر داد و گفت: 40 مبلغ بومی و اعزامی از قم در 40 بقعه، مسجد، حسینیه و امام زاده(ع) مستقر خواهند شد.
 
وی در خصوص دستاوردهای اوقاف و امور خیریه طی چهل سال پیروزی انقلاب، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از روستاهای آذربایجان شرقی مسجد نداشت، در حالی که اکنون نزدیک هفت هزار مسجد در استان فعالیت می‌کند و همچنین تعداد رقبه‌های وقفی نیز که در اوایل انقلاب برابر یک هزار رقبه بود، افزایش 20 برابری داشته است.
 
حجت‌الاسلام مصایبی با اشاره به تلاش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای تحقق فرمایشات مام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، گفت: در سال‌جاری سهم استان ما در این خصوص، 19 هزار نفر بود که محقق شد.
 
وی در پایان از50 وقف جدید ثبت شده در سال جاری در استان خبر داد و افزود: در سال‌جاری بیشتر به وقف‌های منفعتی توجه کردیم تا بتوانیم با درآمد این موقوفات بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.