استاندار آذربایجان شرقی خواستار ایفای نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در رفع مشکلات و پیشبرد اهداف توسعه استان شد و گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی و صنفی به عنوان نمایندگان اقشار و توده‌های مختلف مردم می‌توانند در تبیین صحیح مشکلات و ارائه راهکار نقش اساسی ایفا کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با اعضای شورای اجرایی خانه احزاب آذربایجان شرقی، با اشاره به جایگاه احزاب در جامعه اظهار کرد: احزاب از بنیان‌های اساسی برای شکل‌گیری جامعه مدنی هستند.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی با توجه به پیشینه مؤثر خود در شکل‌گیری احزاب و تأثیر آنان بر وقایع مهم سیاسی و اجتماعی اکنون نیز باید در این عرصه فعالانه وارد میدان شود که تشکیل خانه احزاب در استان این بستر را به خوبی فراهم کرده است.
پورمحمدی، وحدت و همدلی میان اعضای خانه احزاب استان را برای پیشبرد اهداف توسعه تحزب گرایی مهم دانست و گفت: اختلاف سلیقه میان گروه‌های سیاسی طبیعی بوده اما این مهم خود عاملی برای توسعه و پیشرفت است که خوشبختانه خانه احزاب آذربایجان شرقی از آن به خوبی بهره گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نباید تنها به زمان انتخابات معطوف شود، اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت خانه احزاب استان، از احزاب سیاسی انتظار می‌رود با ایجاد بسترهای لازم زمینه مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم نخبگان، دانشگاهیان را در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی فراهم آورند.
پورمحمدی با انتقاد از روند کنونی ساختارهای سیاسی به‌ویژه در عرصه انتخابات اظهار داشت: احزاب می‌توانند به عنوان نهادهایی متعهد، افرادی شایسته را برای انتخاب مردم معرفی کنند که دنبال منافع عمومی بوده و پس از انتخاب نیز در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.
وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای تشکیل خانه احزاب استان، آمادگی استانداری را برای حمایت‌های لازم از احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کرد.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از روند تشکیل خانه احزاب و تصویب اساسنامه آن گفت: در حال حاضر 48 حزب سیاسی در سطح استان آذربایجان شرقی دارای نمایندگی بوده که از این تعداد 14 دفتر غیرفعال است؛ همچنین یک حزب استانی نیز در آذربایجان شرقی فعال است و در کنار این احزاب 48 کانون صنفی نیز فعالیت دارند.
رضا استادرحیمی یکی از ویژگی‌های اساسی خانه احزاب آذربایجان شرقی را وحدت میان احزاب سیاسی برای پیشبرد اهداف خانه احزاب عنوان کرد و گفت: احزاب سیاسی استان وحدت در عین کثرت را در اولویت قرار داده و تاکنون برنامه‌های خود را به خوبی به پیش برده‌اند.
وی یکی از مشکلات خانه احزاب استان را فقدان مکان مناسب برای آن عنوان کرد و گفت: بر همین اساس با مذاکرات انجام شده با شهردار محترم تبریز مقرر است مکانی به خانه احزاب استان اختصاص یابد که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته هرچه سریع‌تر محقق شود.
جعفر تقوی، رئیس خانه احزاب آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت این نهاد گفت: خانه احزاب استان با حضور 34 نفر از نمایندگان احزاب تشکیل و با برگزاری انتخابات اعضای شورای اجرایی معرفی و سپس اعضای هیأت رئیسه آن با برگزاری انتخابات داخلی تعیین شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌های چندگانه خانه احزاب استان آذربایجان شرقی نیز تعیین شده‌اند گفت: با تعیین مسئولین کمیته‌ها آیین‌نامه‌های اجرایی آن‌ها نیز در حال تدوین است که به‌زودی شاهد فعالیت این کمیته‌ها نیز خواهیم بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.