افشین روشن میلانی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای حوزه زیربنایی و عمران شرکت برق منطقه ای آذربایجان در بخش انتقال و فوق توزیع، خاطرنشان کرد: این شرکت سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل را پوشش می دهد.
وی با اشاره به اینکه در سال 1357 در استان اردبیل هیچ نیروگاهی وجود نداشت، گفت: در زمان حاضر 984 مگاوات قدرت نصب شده در این استان وجود دارد .
روشن میلانی با اشاره به اینکه قدرت نیروگاهی نصب شده در استان آذربایجان غربی در ابتدای انقلاب اسلامی، 15 مگاوات بود و امروز به یکهزار و 426 مگاوات رسیده است افزود: توان نیروگاهی نصب شده در استان آذربایجان شرقی از 82 به 1578 مگاوات افزایش یافته است.
وی همچنین از افزایش 8 برابری پست های منطقه در 40 سال گذشته خبر داد و گفت: ابتدای انقلاب در مجموع سه استان یاد شده 17 ایستگاه وجود داشت و امروز به 144 ایستگاه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طول خطوط شبکه انتقال در سال 1357 در منطقه آذربایجان یکهزار و 29 کیلومتر بود، گفت: با 8 برابر افزایش به 8657 کیلومتر رسیده است.
روشن میلانی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش منطقه از 3.6 میلیون نفر در ابتدای انقلاب به 8.5 میلیون نفر در سال جاری رسیده است، گفت: شاهد افزایش 11.5 برای مشترکان و 22.5 برابری بار مصرفی برق در منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه قیمت مصرف هر کیلووات برق در ابتدای انقلاب 6 ریال بود و امروز 700 ریال شده است، گفت: با در نظر گرفتن تورم در زمان حاضر بهای برق 75 درصد ارزانتر از 40 سال قبل محاسبه می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان از نـظر موقعیت تقسیمات برقی در شمالغرب ایران و از شمال به کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به برق گیلان، از جنوب غربی به برق غرب، از جنوب شرقی به برق زنجان مرتبط می باشد و از نظر تقسیمات کشوری، مسئولیت برق رسانی به سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی را به عهده دارد.
شرکت برق منطقه ای آذربایجان با پوشش دادن 10 درصد جمعیت کشور در بین 16 منطقه کشور پس از تهران در رده دوم قرار دارد.
3071/8023
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.