مرتضی نیرومند اسکویی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 9 ماه امسال 96 هکتار زمین به سرمایه گذاران صنعتی در آذربایجان شرقی واگذار شده که این مقدار از لحاظ وسعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه این امر نشان از رشد سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان دارد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده نیز رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال 83 واحد صنعتی در استان به بهره برداری رسیده است، یادآوری کرد: استان های اصفهان، تهران، فارس، البرز و زنجان در تعداد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در کشور بالاتر از آذربایجان شرقی قرار دارند.
نیرومند ادامه داد: بالاتر قرار گرفتن استان های البرز و زنجان نسبت به آذربایجان شرقی به علت لحاظ کردن تعداد پروانه های صادر شده برای واحدهای راکد دوباره فعال شده این استان ها در آمار است که اگر این آمارها لحاظ نمی شد، آذربایجان شرقی در رتبه چهارم قرار می گرفت.
وی گفت: در واحدهای به بهره برداری رسیده استان در سال جاری برای یک هزار و 574 نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، تعداد قراردادهای منعقد شده با واحدهای صنعتی استان را در سال جاری 177 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد با مدت مشابه سال قبل برابری می کند.
نیرومند افزود: شرکت شهرهای استان در هزینه های عملیاتی برای دومین سال متوالی رتبه یک کشوری را کسب کرده به طوری که 82 درصد اعتبارهای این شرکت در این بخش هزینه شده است.
وی گفت: این شرکت در اعتبارهای ملی و استانی در سال 96 رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده بود و با توجه به اینکه امسال موافقت نامه ها نهایی نشده و تخصیص ها پرداخت نشده است، رتبه استان مشخص نیست.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سال گذشته اعتبارهای مصوب این شرکت نسبت به سال 95 با حدود 81 درصد افزایش به 480 میلیارد ریال رسید در حالی که این میزان در سال 95 حدود 260 میلیارد ریال بود.
نیرومند، ادامه داد: بودجه شرکت شهرک های صنعتی استان در سال جاری به میزان 440 میلیارد ریال تحقق یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 38 درصدی برخوردار شده است.
وی گفت: این شرکت امسال برای دومین سال متوالی به عنوان دستگاه پژوهشی برتر وزارت صنعت معدن و تجارت انتخاب شده است.
در آذربایجان شرقی 54 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که 2 هزار و 366 واحد در آن ها به بهره برداری رسیده و از این تعداد یک هزار و 849 واحد فعال است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.