به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: تسهیلات پرداختی به این افراد بین50 میلیون تا 200 میلیون ریال است و بیش از 200 نفر بهبود یافته نیز در نوبت برای دریافت تسهیلات هستند.
وی با اشاره به فعالیت 10 مرکز درمان سرپایی در شهرستان گفت: محل های جولان معتادان و فروشندگان مواد مخدر باید از سوی کمیته مقابله با مواد مخدر کنترل و معتادان نیز جمع آوری شوند.
مشایخی با تاکید برحمایت بیش از پیش خانواده هایی که سرپرست آنها در مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها به سر می برند، افزود: باید در کنار حمایت های مالی، آموزش مهارت های زندگی و برنامه های خانواده نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از آسیب های بعدی ناشی از نبود سرپرستان خانوارها جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت های آموزشی توسط پایگاه های سلامت اجتماعی و خدمات اجتماعی به ویژه در سکونتگاه های غیررسمی در حال اجراست، مستند سازی تمامی اقدامات عملی را خوستار شد و افزود: با این کار می توانیم موضوعات را به صورت اساسی پیگیری کرده و تصمیمات را عملیاتی کنیم.
فرماندار میانه همچنین با اشاره به معرفی 37 بهبود یافته از اول امسال به مراکز فنی و حرفه ای اظهار داشت: گسترش فعالیت ها در روستاها به ویژه روستاهای در معرض آسیب، گسترش تشکیلات مردم نهاد برای اجرای برنامه های آموزشی، راه اندازی کمپ میان مدت در میانه و یک کمپ در بخش ترکمانچای و ایجاد مرکز ماده 15 از جمله فعالیت های آتی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان است.
مشایخی عدم پذیرش مرکز ماده 16 استان را سبب افزایش آمار معتادان متجاهر در شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد مرکز ماده 16 در میانه ایجاد شود باید ساز و کار مالی برای شهرستان تعریف و ابلاغ شود.
مراکز ماده 15 مراکز اختیاری و مراکز ماده 16 مراکز اجباری نگهداری و درمان معتادان مواد مخدر است.
7231/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.