به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مراغه افزود: تبیین فرهنگ ایثار نیازمند فرهنگ سازی و بازگویی آن در میان نسل جوان جامعه با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی است.
وی ادامه داد: آیین های بزرگداشت ملی و مذهبی به ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی بستر مناسبی برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مجاهدت های شهدا و خانواده های آنان است.
محمودی اضافه کردن: بازدید از گنجینه های شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده های ایثارگران و نیز برگزاری یادواره های بزرگداشت شهدا، حرکتی موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد توجه و اهتمام مردم و مسئولان قرار گیرد.
معاون مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از سال 94 در استان تشکیل شده و تاکنون در رسیدن به بیشتر اهداف خود موفق بوده است.
حلاج افزود: کیفی کردن و ساماندهی یادواره های شهدا و نیز بهسازی و ساماندهی مزار شهدا از رویکردهای بنیاد شهید در استان بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد ستاد و شورای سیاست گذاری واحد برای یکسان سازی یادواره های شهدا از اهدافی است که در قالب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می شود.
وی اضافه کرد: تکریم خانواده های شهدا به عنوان رسالت بزرگ این نهاد همواره با استقبال و مشارکت فعال آحاد مردم و مسئولان، زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار در جامعه شده است.
رئیس بنیاد شهید مراغه نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون 998 بازدید و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران این شهرستان انجام شده است.
شفیع محمدی افزود: در این دیدارها که با هدف تکریم خانواده های شهدا برگزار می شود، 392 دیدار با حضور مسئولان دستگاه های مختلف شهرستانی انجام شده است.
شهرستان مراغه در طول هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.