به گزارش ایرنا، سیداحد یوزباشی روز شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان افزود: افزایش قیمت خودروها و تحویل نشدن به موقع آن ها موجب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.
وی با تاکید بر اینکه خودروسازها باید جوابگو باشند و به تعهدات خود عمل کنند، یادآوری کرد: روزانه با چندین شکایت مردمی در این حوزه روبرو هستیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: طبق بررسی های انجام شده قیمت برخی کالاهای اساسی مانند مرغ و گوشت در بازار نامعقول است و باید هرچه سریع تر به سمت معقول کردن قیمت این اقلام در بازار حرکت کرد تا نرخ های مصوب آن ها عملی شود.
یوزباشی ادامه داد: سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت باید در حوزه های مرتبط خود با جدیت بیشتری در راستای معقول کردن قیمت کالاها بر اساس نرخ های مصوب اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دیگر کسی در بازار به دنبال احتکار نیست، اظهار داشت: همه به دنبال فروش کالاهای خود هستند.
معاون امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و اردبیل مبدا تعیین قیمت مرغ هستند، گفت: در آذر امسال نسبت به آبان 25 درصد افزایش جوجه ریزی و در 9 ماه گذشته با 2 هزار تن افزایش کشتار مرغ در آذربایجان شرقی روبرو شدیم.
شریفیان افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی از قطب های تولید مرغ است دلیل افزایش جوجه ریزی و کشتار مرغ، احتمال خارج شدن از نحوه چرخه توزیع یا همان قاچاق است.
وی گفت: گران بودن قیمت گوشت قرمز نیز موجب فزونی تقاضا از سوی مصرف کنندگان مرغ شده است.
شریفیان علت افزایش قیمت مرغ را بالا بودن قیمت نهاده های دامی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت دلار، هزینه های حمل و نقل و نرخ جهانی نهاده های دامی با افزایش قیمت مواجه شده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.