محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود سه هزار و 500 واحد تولیدی در بخش های گوناگون و یکهزار و 800 شرکت عمرانی در این استان، گفت: این میزان از ظرفیت های اقتصادی و مهندسی می تواند بخش اعظمی از نیازهای بازسازی مناطق جنگ زده سوریه را تامین کند.
وی پیشنهاد کرد: مسئولان اتاق بازرگانی تبریز نسبت به ایجاد و راه اندازی میز مشترک با کشور سوریه اقدام کنند تا با بررسی زمینه های همکاری دوجانبه، گام های عملی برداشته شود.
پورمحمدی، پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی در سوریه را نشان دهنده عظمت و قدرت دفاعی و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه دانست و یادآوری کرد: دشمان به دلیل موفقیت های ایران در سوریه به این واقعیت بزرگ دست یافته اند که ایران اسلامی هر روز توفنده تر از قبل در عرصه های بین المللی ظاهر می شود.
وی مشارکت در بازسازی سوریه را گامی بسیار کوچک در برابر فداکاری ها و رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه بیان کرد و گفت: مردم ایران و آذربایجان شرقی به وجود چنین رزمندگانی افتخار می کنند.
به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت عباس نیز در این جلسه با اشاره به لزوم حضور جدی شرکت های فنی و مهندسی و کمک های مالی مردم و ادارات و سازمان های مختلف به بازسازی سوریه، اظهار داشت: ما هم اکنون در سوریه به دنبال تثبیت مناطق تصرف شده هستیم و در این حوزه باید با قدرت وارد عمل شویم.
سردار رحیم نوعی اقدم افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال 1390 وارد جنگ نابرابر مقاومت اسلامی با استکبار در سوریه شد اما در حالیکه آمریکا، اروپا، صهونیست ها و اعراب مرتجع خلیج فارس برای شرکت مقاومت وارد میدان شده بودند، ایران اسلامی بود که به خواسته اش رسید.
وی ادامه داد: در سوریه آنچه که ما می خواستیم شد و آنچه که دشمن می خواست و به سختی دنبال آن بود، نشد و این موفقیتی بسیار بزرگ و بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران است.
سردار نوعی اقدم از سوریه و لبنان به عنوان مناطق فوق استراتژیک منطقه نام برد و گفت: ما عمق بخش دفاعی خود را توسعه داده ایم و این به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان مظلوم حرم حاصل شده است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.