حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز سه شنبه در جمع اهالی محله «منبع آب» تبریز، اظهار داشت: بر همین اساس شاهد افزایش روزافزون تعداد پرونده های مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی در دادگاه های استان هستیم که برای برون رفت از این شرایط باید اقدامات فرهنگی موثری در جامعه به انجام برسد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد قانون فصل خصومت است، افزود: باید توجه داشت که دشمنی و کینه برای هیچ یک از زوجین عاطفه و محبت نمی آورد، اما متاسفانه در بسیاری از موارد خانواده های زوجین دارای اختلاف، به اختلافات فی مابین دامن می زنند.
مظفری، صبر و تحمل را از ضروریات زندگی زناشویی دانست و اضافه کرد: پایبندی به اصول اخلاقی و موازین دینی می تواند جلوی بسیاری از اختلافات خانوادگی را بگیرد.
وی عدم آگاهی مردم از مقررات و تصریح های قانونی را جزو عوامل موثر در کثرت پرونده های قضایی در محاکم دادگستری استان برشمرد و بر لزوم فعال شدن رسانه ها در این زمینه و آگاهی دهی به مردم تاکید کرد.
مظفری با اشاره به آیاتی از سوره رعد، گفت: طبق این آیات الهی انسان ها در جامعه سرنوشت خود را رقم می زنند و این سنت قطعی الهی است و انسان در مقابل خدا، خود، خانواده و جامعه مسئول است و اصل مسئولیت پذیری از همیجا نشات می گیرد.
وی ، افکار زشت، اراده های باطل و ضد ارزش ها را از دشمنان زندگی سعادتمند انسان برشمرد و ادامه داد: دشمن فیزیکی درصدد استفاده از تمام فرصت ها به ویژه فرصت جهل و نادانی است که به همین دلیل مقام رهبری مردم را به بصیرت توصیه می کنند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.