به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه با اشاره به نقش این شورا در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی اظهار داشت: رفع مشکلات آموزشی و توسعه زیرساخت های مدارس ضرورتی اساسی است که باید در این شورا پیگیری و راهکارهای اساسی برای آن ارایه شود.
وی ادامه داد: برای این منظور برخی از نیازهای اساسی بخش آموزش و پرورش در قالب مصوبات شورای آموزش و پرورش مرتفع شده و از این رو رفع این مشکلات نباید منحصر به کمک گرفتن از مرکز استان شود.
شکری با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای توسعه زیرساخت های آموزشی است اضافه کرد: این شورا می تواند تصمیم گیری های عملی و موثری با همکاری سایر ادارات و دستگاه های اجرایی انجام دهد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار از جمله رویکردهای مهم شورای آموزش و پرورش برای ارتقای فضاهای آموزشی شهرستان بوده و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به ضرورت تامین برخی نیازهای مدارس این شهرستان، فضاهای مازاد 50 مدرسه این شهرستان برای ایجاد کاربری تجاری براساس قانون مصوب مجلس و دولت شناسایی شده است.
جلیل اسلامی افزود: درصورت صدور مجوز برای تجاری سازی این فضاها، بخشی از نیازهای مالی مدارس در رفع برخی از مشکلات زیرساخت ها مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در ایام دهه فجر ادامه داد: در سال گذشته 40 برنامه برای 23 هزار دانش آموز مدارس این شهرستان به صورت متمرکز انجام شده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده، آیین ها و برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان مدارس روستایی در بخش های مرکزی و سراجوی این شهرستان برگزار خواهد شد.
اسلامی با تاکید بر کیفی سازی آموزشی در مدارس و ارتقای سطح عملمی معلمان و فرهنگیان این شهرستان گفت: هرساله دوره های ضمن خدمت برای این همکاران برگزار شده و هم اکنون نیز 176 نفر از فرهنگیان دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.