معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تولید بیش از ۱۳ هزار تن عسل از زنبورستان‌های استان در سالجاری، گفت: درآذربایجان شرقی، یک میلیون و 193 هزار کندوی زنبورعسل وجود دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حبیب شریفیان با بیان این مطلب اظهار کرد: آمارگیری از زنبورستان‌های استان همگام با سراسر کشور در پائیز هر سال به منظور دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولیدی کلنی‌ها، تعداد کندوهای زنبورعسل، تعداد شاغلین در این بخش، میزان تولیدات جانبی کندو و نیز کسب اطلاعات لازم از وضعیت زنبورداری انجام می گیرد.
وی گفت: امسال آمارگیری در استان، همزمان با سراسر کشور از چهاردهم مهرماه لغایت چهارم آبانماه 97 به مدت 20 روز توسط 402 نفر کارشناسان پهنه بندی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام و در سامانه مدیریت جامع داده‌های کشاورزی و پهنه بندی درج شد. 
 شریفیان ادامه داد: براساس این آمارگیری از مجموع یک میلیون و 193 هزار کندوی استان، 83 درصد کندوی مدرن و 16.9 درصد کندوی بومی بوده که مجموعاً حدود سیزده هزار و 72 تن عسل تولید شده که 94 درصد تولید از کندوهای مدرن و 6 درصد از کندوهای بومی به دست آمده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.