غلامرضا رسول زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون حدود 900 نفر از عوامل راهداری با 600 دستگاه سبک و سنگین در جاده های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مستقر بوده و اقدام به برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی آن ها می کنند.
وی با بیان اینکه رفت و آمد خودروها در راه های استان در جریان است، اظهار داشت: بارش برف در آزادراه تبریز - زنجان نیز ادامه داشته و با توجه به لغزندگی راه ها، رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در برخی راه های ارتباطی استان ارتفاع برف به 30 سانتی متر می رسد و با ادامه بارش بر میزان آن افزوده می شود.
رسول زاده با اشاره به احتمال بارش برف به صورت متناوب تا پایان امروز، از رانندگان خواست در صورت نداشتن ضرورت از رفت و آمد در گردنه ها و محورهای برفگیر و کوهستانی استان خودداری کنند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی امروز فعال بوده و موجب بارش برف و مه گرفتگی به ویژه در نیمه جنوبی استان می شود.
بر این اساس با عبور این سامانه از فردا ( جمعه) جوی پایدار در آذربایجان شرقی حاکم می شود و دوباره از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می شود.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.