رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به فرسوده بودن بیمارستان امام خمینی(ره) بناب اشاره کرد وگفت: بیمارستان فعلی بیش از چند سال دیگر نمی‌تواند خدمات مورد نیاز شهرستان را ارائه دهد و برای احداث بیمارستان جایگزین باید هماهنگی و تلاش مضاعف انجام گیرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به اینکه مسئله کمبود پزشک برای شهرستان بناب حل شده است، افزود:  مراجعه تعداد زیادی از مردم به دو بیمارستان شهرستان نشان دهنده رضایت مردم از خدمات ارائه شده است. 
وی با اشاره به آمار بالای مراجعین بیماری‌های غیر اورژانسی به بیمارستان از مردم و رسانه ها خواست برای فرهنگ سازی نسبت به عدم مراجعه عمومی مردم به مراکز اورژانس بیمارستان ها فرهنگسازی کنند تا  مردم در موارد غیر اورژانسی به درمانگاه های شبانه روزی سطح شهر مراجعه کنند. 
صومی افزود: برای احداث کلینیک جدید در بناب در محل ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی آمادگی های لازم را دارد اما به شرطی که خدمات ارائه شده به مردم با تعرفه دولتی انجام گیرد. 
فرماندار بناب نیز در این جلسه بر تامین پزشک عمومی در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: با توجه  به موقعیت جغرافیایی شهرستان در شش ماه گذشته 98 هزار نفر به بیمارستان امام خمینی(ره) و 20 هزار نفر به بیمارستان شهدای این شهرستان مراجعه کرده‌اند که از این رو تأمین پزشک عمومی در این شهرستان از نیازهای اساسی است . 
امین رفیعی با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح تحول سلامت افزود: دولت در امر سلامت به وعده های خود عمل کرده و این طرح  باعث شده تا مراجعه به مراکز بهداشتی افزایش یابد . 
وی به متوقف شدن جذب دانشجو در مؤسسه سلامت این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال رشته های این موسسه از دفترچه کنکور حذف شده است که امیدواریم نسبت به شروع مجدد فعالیت این مؤسسه و جذب دانشجو اقدامات بهتر وبیشتری انجام گیرد. 
رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در ادامه به مشکلات خانه بهداشت روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: امکانات و محیط این مراکز در شأن اهالی این روستاها  و کارکنان آنجا نیست . 
محمدباقر ولایی با بیان اینکه احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان امام خمینی(ره) از ۱۴ سال پیش مطرح بوده است، افزود: متاسفانه  احداث آن، اسیر سیاست بازی‌های  برخی افراد در شهرستان شده است. 
وی همچنین با اشاره به تجمع امکانات بهداشتی در مرکز استان تصریح کرد: با اختصاص برخی امکانات و تأسیسات مورد نیاز به بناب با توجه به موقعیت جعرافیایی خوب این شهرستان، باعث خدمات سریع و صرفه جویی در هزینه های مردم  خواهد شد.    Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.