یوسف داوودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص دلایل بالا بودن قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: قاچاقچیان، دام‌های ماده و مولد را قاچاق می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که در آینده زاد و ولد کاهش داشته باشد.
وی افزود: در گذشته این هشدار را داده بودم که با توجه به کاهش جمعیت دام سبک و سنگین کشور با افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مواجه می‌شویم.
داودی با بیان اینکه آمار رسمی از جمعیت دام کشور وجود ندارد، گفت: در سال‌های گذشته جمعیت دام کشور بیش از 100 میلیون راس بود و از سوی دیگر جمعیت انسانی نیز نصف میزان فعلی بود، در حالی که جمعیت کشور اکنون به 80 میلیون نفر افزایش یافته، اما نه تنها جمعیت دامی رشد نیافته، بلکه به نصف هم رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت مورد نیاز ایران از 20 کشور تامین می‌شود، افزود: نباید اجازه خروج دام داده شود، زیرا این موضوع موجب بروز بحران شدید می شود.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات دام را اعلام کرده اما به دلیل کاهش ارزش پول ملی دام زنده از کشور قاچاق می‌شود.
داودی با بیان اینکه با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت مرغ در کنار گوشت قرمز باید در کوتاه مدت از طریق واردات نیاز بازار را تامین کرد، گفت: واردات دام زنده نیز مشکلاتی دارد و باید به این موضوع توجه کنیم که می‌تواند ناقل بیماری‌هایی باشد و باید از کشورهای پاک اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: واردات دام زنده به صلاح نیست و اقدام نادرستی از نظر تخصصی محسوب می‌شود، باید در صورت امکان گوشت قرمز بدون استخوان وارد شود زیرا در مغز استخوان میکروب‌ وجود دارد که می‌تواند منتقل شود.
داودی با بیان اینکه دام زنده تنها به منظور اصلاح نژاد باید وارد کشور شود، گفت: سرانه مصرف لبنیات و گوشت قرمز کاهش پیدا کرده که این موضوع در دراز مدت در کشور موجب بروز خطراتی می‌شود؛ باید از طریق واردات گوشت قرمز و سفید به عنوان کوتاه‌ترین راه ممکن قیمت این محصولات را در بازار کاهش دهیم.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با بالا رفتن قیمت گوشت در بازار بسیاری از دامداران که واحدهای تولیدی خود را تعطیل کرده بودند به دنبال احیا آن رفته‌اند که این موضوع باعث ایجاد اشتغال و افزایش جمعیت دام کشور می‌شود.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.