علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد اعلام کرد: با توجه به برنامه‌های کلان کشور در خصوص تدوین برنامه علم و فناوری در برخی از استان‌ها ، استان آذربایجان شرقی نیز به‌عنوان یکی از استان‌های مورد هدف در تدوین برنامه مدنظر قرارگرفته است که امیدواریم این برنامه به‌صورت کامل عملیاتی تدوین شود.
وی گفت: استان آذربایجان شرقی در تدوین این سند به دنبال خروجی قابل‌لمس و قابل‌اجرا است.
وی از آمادگی مدیران ارشد استان برای پیگیری این پروژه مهم خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم تا خروجی‌های قابل‌اجرای این برنامه را عملیاتی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی توجه ویژه به موضوعات فناورانه در استان را در طی سال‌های اخیر قابل‌توجه دانست و گفت: ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، پیگیری تشکیل مستمر ستادهای توسعه نوآوری و فناوری و تلاش برای ایجاد اکوسیستم نوآوری در استان ازجمله برنامه‌هایی بوده است که طی سالیان اخیر مورد تأکید ویژه مدیریت ارشد استان قرارگرفته است و امروز سکان‌داری استان را یکی از روسای دانشگاه‌های برتر کشور برعهده‌گرفته است و بدون شک توجه و دقت نظر به این حوزه پررنگ‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: در بحث‌های علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به‌عنوان استان پیشرو آماده ایجاد بسترهای موردنیاز برای تحقق تدوین برنامه فناوری است و علاقه‌مند هستیم این برنامه به ‌موقع و با تأکید بر کیفیت اجرا شود.
جهانگیری تاکید کرد: ضروری است مشاوران طرح در سطح ملی هماهنگی‌های موردنیاز را با مسئولان استانی و افراد دخیل در این امر داشته باشند زیرا که تدوین این سند پیش از این نیز در دستور کار بخش های تخصصی در استان بوده و ما داده های مورد نیاز را در طی سه سال اخیر به صورت کلی جمع آوری کرده ایم و این داده ها می تواند به کمک ستاد کشور بیاید.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.