به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز سه شنبه در مراسم هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش در تبریز اظهار داشت: مشارکت پژوهشگران دانشگاهی و مراکز ورزشی باعث توسعه ورزش و همچنین تربیت افراد بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: از سال 1392 سعی کردیم با ایجاد شورای پژوهش و فن آوری در 31 استان در این زمینه حمایت کنیم.
معاونت فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: توجه بیشتر به ورزش همگانی جزو الویت کاری ماست و برای بیشتر کردن سرانه ورزش تلاش می کنیم.
احمدی گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت ورزش در کشورمان نسبت به سال 1394 رشد بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: همچنین میزان ساعات پرداختن به ورزش در سال گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است.
احمدی با اشاره به لزوم یادگیری سواد حرکتی اظهار داشت: سواد حرکتی را باید از زمان کودکی و درون خانواده شروع کرد.
فرماندار شهرستان تبریز نیز با بیان اینکه افتخارآفرینی ورزشکاران، ابزار میثاق ملی و چانه زنی در عرصه بین‌المللی است، گفت: هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش در راستای رویداد تبریز 2018 برگزار می‌شود.
علیار راستگو اظهار داشت: یکی از افتخارات تبریز این بود که در اردیبهشت‌ماه امسال این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی و برنامه‌های متنوعی در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا شد، که یکی از آنها همین برنامه است.
فرماندار تبریز افزود: چیزی که در میادین ورزشی بین‌المللی رخ می‌دهد، وسیله میثاق ملی و چانه‌زنی ما در میادین بین‌المللی است؛ یعنی وقتی ورزشکاری افتخاری کسب می‌کند، هم پرچم کشورمان را بالا می‌برد و هم ابزاری برای چانه‌زنی دیپلماسی است که خروجی آن به کشور باز می‌گردد.
وی ادامه داد: مقام ورزشکاران برگ برنده‌ای است که سیاستمداران به وسیله آن می توانند با رویکردی جدید در دنیا صحبت کنند؛ ما همیشه مدافع ورزش بوده ایم و لازمه سلامتی این است که ورزش به خصوص ورزش همگانی جزو لاینفک جامعه باشد.
راستگو ابراز کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از ورزش است و به همین دلیل هم اعضای شورای شهر تبریز در این کنگره حضور دارند تا با تلاش یکدیگر بتوانیم این مقوله را پیش ببریم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: انتظار داریم کارگروه آموزش و پژوهش به عنوان کارگروهی تخصصی در ادارات کل فعالیت کند.
ایوب بهتاج ضمن اظهار داشت: حال ورزش آذربایجان شرقی خوب است و با توجه به تعاملی که داریم، توانسته‌ایم با دانشگاه‌ها، نهادهای مختلف، شهرداری، شورای شهر، استانداری و فرمانداری ارتباط مان را افزایش دهیم.
بهتاج افزود: برنامه ما این است که بتوانیم تجهیزات و امکانات را در تبریز به اندازه‌ای توسعه دهیم که لایق این شهر و استان باشد و در این راستا بسیاری از سایت های ورزشی را تجهیز کرده و در برنامه های آتی این روند را دنبال خواهیم گرفت.
وی با اشاره به کسب مدال طلا و 2 نقره در بازی های آسیایی و پاراآسیایی توسط ورزشکاران اعزامی آذربایجان شرقی گفت: این موفقیت نام استان را در بالای جدول استان های کشور قرار داد.
هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش با رویکرد توسعه ورزش قهرمانی از امروز سه شنبه در سالن همایش های پتروشیمی تبریز به مدت 2 روز در حال برگزاری است.
در پایان این کنگره، از استان‌های برتر حوزه پژوهش های ورزشی متشکل از اصفهان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قم، گیلان، همدان، یزد، فارس و آذربایجان شرقی تجلیل می شود.
9853/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.