به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست معاون رییس جمهوری با فعالان حقوق شهروندی آذربایجان شرقی افزود: این امر نشانگر این است که نظام ما همواره متکی به مردم بوده است.
وی اظهار داشت: مشارکت در همه ابعاد مدیریت کشور در عرصه های مختلف هنوز آن طور که باید انجام نشده و از 500 سازمان مردم نهاد مجوز دار آذربایجان شرقی شاید بیش از 50 نهاد آن طور که باید فعالیت ندارد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اگر اتحادیه های صنفی در کشور فعال باشند، در این صورت گروه های مردمی می توانند از طریق آن ها خواسته ها و مشکلات خود را بیان کنند و شاهد اجتماعات غیرقانونی در کشور نخواهیم شد.
پورمحمدی با بیان اینکه مردم حق دارند خواسته هایشان را به دولت مطرح کنند، ادامه داد: مردم در برابر دولت و دولت هم در برابر مردم تکالیفی دارند و باید تکالیف خود را انجام دهند.
وی گفت: اصول حکمفرمایی خوب شامل قانون گرایی، شفافیت، مسئولیت پذیری، اجماع محوری و پاسخگویی است که اگر در جامعه تحقق پیدا کند جامعه توانسته به سمت و سوی احراز حقوق شهروندی قدم بردارد.
پورمحمدی افزود: از سال 95 حقوق شهروندی تصویب و ابلاغ شده است و موظف هستیم آن را اجرایی کنیم و باید در این خصوص تلاش ها دوچندان شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 500 سازمان مردم نهاد مجوز دار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
6120/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.