به گزارش چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهید مفتح اظهار داشت: در سایه‌ وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت‌های علمی و معنوی بسیاری در کشور محقق شده و این وحدت دستاوردهای بسیاری نیز می‌تواند برای نظام اسلامی داشته باشد.
وی افزود: تقویت جنبش نرم‌افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، روزآمدسازی حوزه‌های علمیه، وحدت نخبگانی و انسجام ملی از جمله مواردی است که می‌تواند در سایه وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه محقق شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد، گفت: تبادل روش‌های علمی در حوزه و دانشگاه، حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه‌ها، ارتباط منظم و مستمر و منبطق بر نیاز بین حوزه و دانشگاه، ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه، و تشکیل جلسات هم فکری مشترک از جمله این الزامات است.
وی با تاکید بر این‌که تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به رسالت‌های انقلابی جنبش دانشجویی نیز کمک می‌کند، افزود: افزایش بصیرت و سطح آگاهی‌های سیاسی و دینی در دانشگاه ضروری است و در دانشگاه باید به مسئله بصیرت، توجه ویژه‌ای بشود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که آگاه‌سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف، باید شاخص‌هایی چون پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلابی، هدف‌گیری برای آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در بین دانشگاهیان وجود داشته باشد.
همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.