علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه توسعه اقتصاد دیجیتالی استان افزود: متأسفانه هدف‌گذاری مشخصی در بخش اقتصاد الکترونیک صورت نگرفته است و توسعه اقتصاد در این حوزه نیازمند توجه ویژه به کسب‌ و کارهای الکترونیک است که بخش قابل‌توجهی از اقتصاد الکترونیک را به خود اختصاص داده است.
وی توسعه اقتصاد دیجیتالی را نیازمند ایجاد تعاملات و نگاه‌های جدید دانست و افزود: ما در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف و بخصوص تجار و تولیدکنندگان هستیم تا بتوانند با فعالان کسب‌ و کارهای الکترونیک ارتباط دو سویه‌ ایجاد کرده و نسبت به افزایش تولید و تجارت خود اقدام کنند.
جهانگیری ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از توان دیگر سازمان‌ها و نهادهای درگیر بخصوص اداره کل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم برنامه‌ای مشخص و هدفمند در این رابطه تدوین و عملیاتی کنیم.
وی افزود: در بحث اقتصاد الکترونیک حجم تجارت و گردش مالی ایجادشده برای ما مهم است و از نظر دولتی اگر ما بتوانیم حتی درصد اندکی در این بخش پیشرفت داشته باشیم خود قدم مهمی برای برنامه‌های آتی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر ضرورت تسهیل فعالیت های کسب‌وکارهای الکترونیک در سطح استان خاطرنشان کرد: ارتباط‌ های ما با فعالان این بخش نباید یک‌سویه باشد.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.