مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز برای لایروبی کانال ایلی سو تا یک هفته آینده اقدام خواهد کرد و در مورد شبکه فاضلاب تبریز هم پیشرفت‌ها و برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ”حمید قاسمی" در دیدار با جمعی از اهالی منطقه قراملک تبریز گفت: مشکل "ایلی سو" بزرگترین دغدغه اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، منطقه غرب تبریز یک منطقه صنعتی بوده و از گذشته صنایع بزرگ کشور در این منطقه مستقر شده‌اند، برای برخی واحدهای بزرگی که آلایندگی دارند، برنامه ریزی‌های لازم، انجام شده است تا با اجرای طرح‌های زیست محیطی، آلودگی‌های موجود، طی شش ماه تا یک سال آینده، رفع شود.
وی افزود: برخی واحدهای بزرگ صنعتی در برخی موارد به دلایل فنی، ممکن است در ساعاتی ایجاد آلودگی کنند که مورد آخر مربوط شرکت پالایش نفت تبریز بود و به علت مشکل فنی در یکی از واحدها، بوی نامطبوعی ایجاد شده بود که در کمترین زمان رفع شد.
وی ادامه داد: متولی ایلی سو شهرداری تبریز است و به دلیل اینکه در بعضی مناطق تبریز شبکه فاضلاب کامل نیست، فاضلاب خانگی وارد ایلی سو می‌شود که شرکت آب و فاضلاب استان برای تکمیل شبکه فاضلاب در تبریز، برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: در خصوص انتشار بوی بد از شرکت ایران مایه هم واحد مربوطه اقداماتی در جهت کاهش بو انجام داده که کافی نیست. 
وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست از همه ابزارهای قانونی برای رفع مشکلات زیست محیطی واحدهای دارای مشکل، استفاده می‌کند و دغدغه رفع مشکلات برخی صنایع آلاینده داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.