جعفر پاشایی روز شنبه در آیین زنگ آغاز هفته پژوهش و فناوری در مدرسه دانش آموز تبریز اظهار داشت: یکی از رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت استان، تسهیل امور و ایجاد بستر و زمینه های لازم برای دانش آموزان جهت انجام کارهای پژوهشی است.
وی با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی از جمله اقدام پژوهی معلمان، گفت: تا زمانی که نوع نگاه ما به مدرسه تغییر نیابد، پژوهش در مدارس اتفاق نمی افتد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: یکی از انتظارات ما از مدارس این است که ارتباط خود را با مراکز فرهنگی و مذهبی از جمله کانون های فرهنگی و تربیتی و کانون مساجد افزایش دهند تا بتوانند رسالت اصلی خود را به نحو شایسته انجام دهند.
پاشایی با بیان این که مدرسه کانون پیشرفت محلی است، اظهار داشت: همه کارکنان مدرسه اعم از مدیر، معلم ، مشاور و مربی باید صلاحیت حرفه ای لازم برای امر تربیت انسان را داشته و ارتباط سازنده نیز با اولیاء داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نتایج پژوهش های انجام یافته در حوزه آموزش و پرورش باید در مدارس عملیاتی شده و نقاط تجویزی و پرهیزی نیز رعایت شود.
پاشایی افزود: کسی موفق است که در مدرسه و نه برای مدرسه برنامه ریزی کند و در این صورت است که معلمان و دانش آموزان در اجرای برنامه ها فعالیت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در غیر این صورت، برنامه ای که خارج از مدرسه و بدون در نظر گرفتن ظرفیت ها و محدودیت ها تنظیم شود به مدارس راه نمی یابد.
پاشایی اظهار داشت: تک روی در برنامه ها و پیچیده کردن امور از مواردی هستند که در نظام تعلیم و تربیت امروزی با شسکت مواجه می شود و این نکات باید رعایت شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در مقابل تک روی، مشارکت جویی و آسان سازی امور و ساده سازی مفاهیم تجویز می شود.
پاشایی گفت: ترس از طرح مشکل هیچ گاه مشکل را حل نمی کند بلکه برای یافتن حل مساله باید تلاش کرد و لازم است مدیران و معلمان مشکلات مدرسه و کلاس خود را دانسته و برای حل آن ها گام بردارند.
در پایان این مراسم از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهش تجلیل و به دانش آموزان برتر نیز حکم سفیر کاوش و پژوهش اعطا شد.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.