امین رفیعی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بناب با تبریک 16 آذر روز دانشجو به تمامی دانشگاهیان، اساتید، نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان به عنوان سنگرداران علم و آگاهی اظهار داشت: بهترین قشری که می تواند در حل مشکلات جامعه به مسئولان کمک کند قشر دانشجو است.
وی با اشاره به لزوم تداوم فعالیت های دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: رخداد 16 آذر نشان داد که دانشجویان می توانند با کنکاش و ورود به مسائل رخدادهای پیرامون خود جریان ساز شده و مسیر درست حرکت را به سایر بخش های جامعه نشان دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با بیان اینکه مطالبات دانشجویی در شرایط فعلی به مطالبات صنفی تنزل یافته است، گفت: دانشجو بجای مطالبات صنفی از مسئولان باید عملکرد آن ها را در حوزه های مختلف به چالش کشیده و معضلات جامعه را کنکاش کند.
رفیعی افزود: کشور ما گریبانگیر مشکلات عدیده ای است و نمی توان آن ها را کتمان کرد و باید با موشکافی در راستای حل این مشکلات قدم برداشت.
وی با اشاره به اینکه تشکل های مختلف دانشجویی یکی از ابزارهای مهم قشر دانشجویان در جهت بیان حقایق، کاستی ها و انتظارات جامعه است، گفت: با بهره گیری مناسب از این ظرفیت می توان به رفع نقاط ضعف موجود کمک کرد.
رفیعی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به مسائل و مطالب مطرح شده از سوی تشکل های دانشجویی می تواند به رضایت و پویایی این گونه تشکل ها کمک کند.
فرماندار بناب بر تشکیل جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان تأکید و اضافه کرد: با تشکیل چنین جلساتی شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود .
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز گفت: روز دانشجو نمادی از استکبار ستیزی و آزادی خواهی است.
سعید رادمرد با بیان اینکه دانشگاه زمینه ساز توسعه و محل تعلیم و تربیت همراه با معنویت و تقویت کننده سرمایه اصلی کشور است؛ بیان کرد: رسیدن به قله های پیشرفت کشور بدون دانشجو امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: فضای فرهنگی، اجتماعی و محیط های دانشگاهی هیچ وقت نباید تعالی ارزشمند انقلاب اسلامی را که تحولات بزرگی در داخل و خارج از کشور به وجود آورده است، نادیده بگیرند.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب رشد علمی و نیز ارتقای کیفیت آموزشی و توجه به فرهنگ را به عنوان اولویت های اصلی در این دانشگاه دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور مرکز بناب تلاش می کند در این راستا قدم های لازم را بردارد.
در این مراسم از فعالان حوزه های فرهنگی، بسیج دانشجویی و رتبه های برتر علمی دانشجویان و نفرات برتر ورزشی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از یک هزار و 500 دانشجو در 28 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و 2 رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز بناب مشغول تحصیل هستند و از بدو تأسیس این دانشگاه تا کنون بیش از 7 هزار دانشجو از آن فارغ التحصیل شده اند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.