به گزارش ایرنا، محمدباقر بهشتی روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: این رقم شامل 8 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و 11 هزار میلیارد ریال بودجه جاری است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل 40 درصد از بودجه شهرداری ها باید به طرح های عمرانی اختصاص یابد، یادآوری کرد: امسال بودجه طرح های عمرانی شهرداری به 36 درصد رسیده ولی با احتساب انتقال اعتبارهای عمرانی قطار شهری به سال جاری عملکرد عمرانی شهرداری به بیش از 41 درصد می رسد.
بهشتی ادامه داد: تعدادی از سازمان های وابسته شهرداری از جمله سازمان آرامستان ها حدود 3 درصد، سازمان ترافیک 32 درصد، سازمان عمران 35 درصد و شرکت عمران و توسعه آذربایجان 5 درصد بیش از بودجه مصوب هزینه کرده اند.
وی گفت: هم اکنون شهرداری تبریز بدون احتساب جریمه و کارمزد 6 هزار و 30 میلیارد ریال بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز اظهار داشت: اگر درآمد سازمان ها بیش از بودجه مصوب باشد باید این بودجه به خزانه واریز شود و سازمان ها حق ندارند بیش از سقف بودجه خود هزینه کنند.
بهشتی افزود: فرایند حسابرسی و بررسی تفریغ بودجه باید به نحوی باشد که در بودجه سال آینده ریالی از بودجه انحراف نکند.
وی گفت: برای اولین بار بودجه سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری در لایحه تفریغ بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.
عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: اعداد و ارقام بودجه به خوبی راه را برای ایجاد اصلاحات لازم در شهرداری نشان می دهد.
فرج محمدقلیزاده تاخیر جرائم مالیاتی و بیمه ای برای شهرداری را بسیار سنگین دانست و افزود: ابزار اجرایی این نهادها بسیار کارآمد است و شهرداری باید تدبیر لازم را در این خصوص به کار گیرد.
وی اظهار داشت: مشکلات مالی موجود ناشی از مدیریت فعلی نبوده بلکه حاکی از وجود مشکل ساختاری در شهرداری تبریز است.
محمدقلیزاده با تاکید بر حل این مشکل گفت: تخصیص 8 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی برای شهرداری تبریز فاجعه است.
عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز با اشاره به بیمه کارکنان شهرداری گفت: بیمه موضوع کم و بی اهمیتی نیست زیراکه این جریان به طور مستقیم با زندگی و سلامت کارکنان ارتباط دارد و نباید در آن اهمال شود.
غلامحسین مسعودی ریحان افزود: اگر قرار باشد نیروی انسانی را به هر طریق ممکن اعم از بیمه، حقوق و مزایا آزار دهیم نباید انتظار داشته باشیم که توسعه شهری تحقق یابد.
عضو دیگر شورای اسلامی تبریز گفت: هزینه های جاری شهرداری در قیاس با هزینه های عمرانی بسیار زیاد است و این موضوع ناشی از بی تدبیری مدیریت های گذشته بوده و که اجازه داده اند سازمان شهرداری تا این اندازه فربه شوند.
عبدالله تقی پور افزود: سازمان هایی که بیش از سقف بودجه هزینه کرده اند باید پاسخگو باشند.
عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز گفت: با وجود میزان بالای بدهی های شهرداری، یک هزار و 200 میلیارد ریال از این بدهی ها در سال گذشته پرداخت شده است.
شهرام دبیری افزود: رعایت تناسب بودجه های عمرانی و جاری هیچ مشکلی ندارد و سازمان ها باید درباره مصرف بیش از بودجه مصوب توضیح ارایه کنند تا سوالات اعضای شورای اسلامی برطرف شود.
شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: شهرداری در سال جاری تلاش کرده تا در چارچوب بودجه مصوب شورای اسلامی این شهر فعالیت کند.
ایرج شهین باهر افزود: از زمان آغاز مدیریتم تا کنون ریالی تسهیلات اخذ نشده و تلاش می شود تا دیون موجود در سریعترین زمان به طور کامل پرداخت شود.
در نشست امروز شورای شهر تبریز کلیات لایحه تفریغ بودجه سال 96 شهرداری با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی این شهر تصویب شد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.