رفع مشکلات دانشجویی و نظارت بر همایش ها مورد توجه دانشگاه ها قرار گیرد
مراغه- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم توجه
به مطالبات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: رفع مشکلات دانشجویان و
نظارت بر برگزاری نشست ها، سخنرانی ها و همایش ها مورد توجه دانشگاه ها و
مراکز آموزش عالی این شهرستان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در نشست کمیسیون دانشجویی دانشگاه های مراغه افزود: اتحاد آفرینی و پرهیز از اختلاف افکنی، باید اولویت برگزاری آیین ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها باشد.
وی همچنین بر تامین مایحتاج و اقلام غذائی مورد نیاز خوابگاه های دانشجویی و نیز رسیدگی به وضعیت این اماکن از تاکید کرد و گفت: امور رفاه دانشجویی با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویی استان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
محمودی افزود: تجمیع آشپرخانه های مراکز دانشگاهی و خوابگاه های دانشجویی و تامین اقلام مورد نیاز می تواند راهگشای مناسب برای رفع بخش مهمی از مشکلات دانشجویان مراکز آموزش عالی در این شهرستان باشد.
وی اضافه کرد: در راستای ایجاد رویه واحد بین دانشگاه ها و برای رفاه حال دانشجویان مراکز آموزش عالی، با موافقت استانی، کمیته ساماندهی و نظارت بر خوابگاه های دانشجویی در این شهرستان ایجاد می شود.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این نشست با اشاره به وجود خوابگاه ها فرهیختگان این دانشگاه گفت: این واحد خوابگاهی مجهز با ظرفیت 700 دانشجو هم اکنون پذیرای دانشجویان این دانشگاه و سایر
دانشجویان دانشگاه های این شهرستان است.
مظلومی افزود: تامین اقلام مورد نیاز خوابگاه های دئانشجویی از جمله گوشت قرمز و مرغ و نیز برنج با توجه به نوسانات بازار و کمبود نقدینگی از جمله چالش های پیش رو در این مرکز و سایر مراکز خوابگاهی این شهرستان است.
مدیر امور دانشجویی داشنگاه مراغه نیز در این نشست گفت: هم اکنون با کمک صندوق رفاه دانشجویی، خوابگاه های موجود این دانشگاه از سطح پنج به سطح سه ارتقا یافته است.
مقیمی افزود: امسال نیز با رایزنی های انجام شده، خوابگاه مجهزی برای دانشجویان این دانشگاه با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی بنیاد 15 خرداد با چهار هزار متر مربع در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات موجود فرهنگی و اجتماعی خوابگاه ها و مراکز دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و بیش از 12 هزار دانشجو در مراکز داشنگاهی و آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.