ناصر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با کشت دو نوع گیاه خلر و ماشک در این طرح کیفیت و راندمان تولید محصول افزایش خواهد شد.
وی افزود: خلر و ماشک از جمله محصولات علوفه ای است که پس از برداشت محصول به عنوان کشت دوم انجام و کشت این گیاهان باعث تثبیت ازت خاک نیز می شود.
نوروزی به اهمیت و مزایای رعایت تناوب و لزوم بررسی و مصرف گیاهان اشاره کرد و گفت: ارقام جدید جهت اجرایی شدن هر چه بهتر تناوب در مزارع شهرستان و بهبود حاصلخیزی خاک و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران در حال کشت است.
نوروزی اظهار امیدواری کرد که در سال های آتی نیز مزارع نمایشی گیاهان علوفه ای دیم جهت برگزاری روز مزرعه، بازدید و نهایتاً ترویج حرکت از تک محصولی به سمت چند محصولی اجرا شود.
چاراویماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند .
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.