نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبعیض، رانت و فساد را دستاورد اقتصاد غیرآزاد و دولتی دانست و گفت: برای حمایت از تولید و صنعت و حل مشکل رانت و تبعیض چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد و رقابتی نداریم.

به گزارش ایسنا، رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، گفت: رفتار خصمانه آمریکا تازگی ندارد. ملت ایران با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری این مشکلات را همچون گذشته پشت سر خواهد گذاشت. هدف تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، ضربه زدن به توان تولید، کمبود کالا، پایین‌ آمدن سطح رفاه عمومی و در نهایت ایجاد نارضایتی در بین مردم است.

وی سیاست‌های اقتصادی ایران را در راستای اهداف ترسیم شده برای تحریم دانست و اظهار کرد: این سیاست‌ها باعث تضعیف افسران اقتصادی یعنی تولید کنندگان، صنعتگران و تقویت ستون پنجم اقتصاد یعنی رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی می‌شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه همه بر این هستیم که اقتصاد باید به سمت آزاد و رقابتی‌ شدن پیش برود. باید شیوه‌ی تزریق سوبسید که عمدتا در سطح فوقانی انجام می‌شود و جامعه را به سمت رانت‌خواری و فساد سوق می‌دهد اصلاح گردد. یارانه باید مستقیما به سمت مصرف کننده نهایی برسد و در غیر این صورت بخش عمده آن در زنجیره‌های بالادستی قبل از رسیدن به دست مردم توسط عده‌ای فرصت‌طلب به یغما خواهد رفت.

علیزاده عدم ثبات و نبود شرایط را نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف دانست و گفت: هر وقت سخن از اقتصاد آزاد و رقابتی به میان آمده است از نبود شرایط و ثبات اقتصادی و اجرای آن سخن گفته شده غافل از این‌که عدم ثبات نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت محترم جهت جلوگیری از تورم دست به سرکوب قیمت‌ها زد غافل از این‌که اینگونه مهار قیمت‌ها هیچ کمکی به مساله‌ی تورم نمی‌کند و با کوچک‌ترین محرکی – بعد از عید شاهد آن بودیم – قیمت‌ها جهش یافته و تورم آثار خود را با شدت بیشتری نشان می‌دهد.

وی افزود: انباشت سیاست‌های نادرست اقتصادی تعادل جامعه را برهم می‌زند. برای حمایت از تولید و صنعت در کشور مشکل رانت، تبعیض و فساد و نیز مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر هرگونه تهدید چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف و اصلاح نظامات پرداخت یارانه تولید نداریم.

علیزاده با اشاره به شرایط سخت ملت ایران و سربلندی تاریخی آنها، گفت: مردم تحمل تبعیض، رانت و فساد را که عمدتا دستاورد اقتصاد غیرآزاد و دولتی است را ندارند.

نماینده ورزقان در پایان به پاره‌ای از مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله صنعت مس ورزقان، رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان ارس‌باران و حل معضل دریاچه ارومیه به نطق پرداخت و اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی همیشگی ملت ما بوده و هست.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.