به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز سه شنبه در نخستین نشست این مجمع افزود: تشکیل مجمع خیرین سلامت شهرستان برای هدایت و استفاده از توانایی های افراد خیر در راستای رفع نیازهای درمانی شهرستان ضروری است.
وی گفت: مهمترین اهداف تشکیل مجمع خیرین سلامت شامل نقش آفرینی در زمینه بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیرین، کمک به مدیریت منابع مردمی در عرصه سلامت، توجه متعهدانه به ارزش ها، اهمیت علمی و اقدام خداپسندانه نیکوکاران و تلاش برای رشد، توسعه، پویایی و پایداری معقول در عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.
تقویمی، خیرخواهی و انفاق را از جمله ضروریات جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: جامعه امروز ما نیاز به خیرخواهی دارد و همه باید درحد توان در این زمینه کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 86 میلیارد تومان از سوی خیران در جهت راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و رفع نیازهای درمانی نیازمندان دراستان جذب شده گفت: استفاده از این ظرفیت باید در دستور کار شبکه سلامت شهرستان قرارگیرد.
تلاش برای شناسایی، هدایت و جذب خیرین بخش سلامت، برنامه ریزی به منظور تبلیغات و فرهنگ سازی برای جذب خیرین و کمکه ای مردمی برای ارتقای سلامت، احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی، ارتباط و تعامل با خیریه ‌ها و سازمان های بین‌ المللی در زمینه سلامت، ارائه پیشنهاد برای تصویب قوانین و مقررات لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به موسسات بهداشتی و درمانی دولتی و خیریه و پیگیری روش های تشویقی و ارائه تسهیلات به موسسات خیریه سلامت از مهمترین اهداف مجمع خیرین سلامت است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان سالم محورتوسعه پایداراست، افزود: امروز یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است که مشارکت همه نهادهای جامعه در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب ناپذیر است.
نوروزی به نواقصات موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اشاره و خواستار مشارکت خیرین محترم جهت رفع مشکلات موجود در زمینه بهداشت و درمان شد.
به گزارش ایرنا، خالق پیری، علیرضا فهامی، خلیل صادقی، حاج حسن جباری و وحید حیدری به عنوان اعضای اصلی، سید جواد مهدوی به عنوان بازرس و حیدر نریمانی و علی علیرضایی به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره مجمع خیرین سلامت چاراویماق انتخاب شدند.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.