حسن رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین اعلام کرد: تقویت خطوط تغذیه و شبکه با اتصال خطوط و استفاده حداکثری از ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار CGS موجود درشهرستان به جهت ایجاد توازن مصرف و بالانس فشار در سطح شهرستان در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: اتمام پروژه خط انتقال 16 اینچ گاز ورزقان به اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان، شهرستان هریس را از نظر تامین گاز طبیعی برای سال های آینده در یک شرایط مناسب قرار می دهد.
رنجبر با بیان اینکه بهره برداری از خط 16 اینچ انتقال گاز ورزقان به اهر به تامین نیاز گازی شهرستان هریس کمک شایانی می کند، گفت: با بهره گیری از ظرفیت خط 16 اینچ انتقال گاز ورزقان به اهر می توان به تمامی نیازهای متقاضیان در سطح شهرستان هریس برای سال های آینده پاسخی مثبت داد.
وی همچنین از نزدیک رسانی گاز به صنایع مجاورت بزرگراه تبریز-هریس- اهر خبرداد و گفت: نخستین فاز نزدیک رسانی خطوط گاز به صنایع حاشیه بزرگراه تبریز-هریس- اهر به طول 12 کیلومتر با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه از سه راهی امند تا احمدآباد طراحی شده است، افزود: اداره گاز شهرستان به تبع اجرایی کردن سیاست های شرکت ملی گاز ایران و حمایت از تولید و اشتغال ایجاد زیرساخت های انژی را در دستور کار دارد.
نیروگاه هریس با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون یورویی و ۱۴۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و فاز اول این نیروگاه ۳۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.