اروجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه ها از جمله شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور بوده که در عملیات راهداری زمستانی در راه های ارتباطی استان به مسافران خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این تجهیزات 922 نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان نیز با استقرار در 50 باب راهدارخانه ثابت و 109 گروه راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای ساماندهی شده اند.
مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی، راه های تحت پوشش برف روبی استان را 14 هزار کیلومتر اعلام و گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه نیروها، به کارگیری تمام امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد به رانندگان و مسافران جاده ای خدمات می دهد.
علیزاده با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی برای امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها ادامه داد: این اداره کل برای افزایش ایمنی عبور و مرور در راه های ارتباطی با نهادهای ذی ربط در این خصوص همکاری می کند.
وی گفت: این اداره کل با شماره تلفن گویای 141 به صورت 24 ساعته در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان به مردم اطلاع رسانی می کند.
در سطح استان آذربایجان شرقی 235 کیلومتر آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 42 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 725 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 569 کیلومتر راه روستائی وجود دارد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.