به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا سامی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی هفته بسیج دانش آموزی گفت: عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، نشست های بصیرتی و معرفتی، محفل انس با قرآن و اجرای مسابقات ورزشی با عنوان جام شهدای بسیج دانش آموزی از جمله مهمترین برنامه های این هفته در شهرستان است.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه پدافند غیرعامل در مدارس، حضور سازمان یافته دانش آموزان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و برگزاری مراسم اربعین حسینی از دیگر برنامه ها ی این هفته است.
وی نام بسیج را یادآور خاطره بزرگترین مردان تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: بزرگترین افتخار یک بسیجی آن است که مردم بسیج را به عنوان یک سرمایه اجتماعی قبول و به آن اعتماد دارند.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: هدف از گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، انتقال آرمان شهدا به نسل های جدید و دانش آموزان است.
جلیل اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و اثر بخشی برنامه های این هفته از جمله مهمترین اولویت ها است.
وی افزود: این هفته فرصت خوبی است که یاد و خاطره بسیجیان را که با تمام اخلاص برای خدمت به مملکت تلاش می کنند گرامی بداریم.
وی به وظایف دانش آموزان امروزی اشاره کرد و افزود: امروز مهمترین وظیفه دانش آموزان، تلاش و کوشش برای کسب موفقیت در زمینه های علمی، فرهنگی و دینی در جهت پاسداشت راه شهدا است.
وی ادامه داد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی که دوران جنگ را ندیده اند بسیار ضروری است تا بتوانند با ادامه مسیر و حرکت در راه اقتدار این کشور از آرمانها و ارزشهای انقلاب به خوبی محافظت کنند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور هفتم تا سیزدهم آبان ماه هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.