حسن پاکرو روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان جمعیت بیمه شدگان این شهرستان در حدود74 هزار نفر است، افزود: از این میزان سهم صندوق کارمندی 3 هزار و 400 نفر، سهم صندوق روستایی 69 هزار نفر، سهم صندوق ایرانیان 114 نفر و سایر اقشار985 نفر است.
وی تعداد موسسه های طرف قرار داد با اداره بیمه سلامت در شهرستان را 24 مورد عنوان کرد و افزود: از کل جمعیت تحت پوشش بیمه شده اداره سلامت در شهرستان 57 نفر بیمار خاص اعم از دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام اس هستند.
پاکرو با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی برای خدمات سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه تمامی خدمات دارویی برای بیماران خاص بر عهده سازمان بیمه سلامت بوده و بصورت رایگان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت در این شهرستان در کمتر از 18 دقیقه صادر می شود، افزود: دو دفتر پیشخوان درشهر بستان آباد و تیکمه داش بدون نوبت و به صورت آنی برای مراجعه کننده ها دفترچه صادر می کنند.
رییس بیمه سلامت بستان آباد از اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان استاد شهریار این شهرستان خبر داد و افزود: با اجرای طرح استحقاق سنجی از این پس هر فردی که دارای دو دفترچه باشد، باید تنها از دفترچه ای استفاده کند که نسبت به آن حق بیمه پرداخت می کند.
پاکرو با اشاره به راه اندازی سامانه ارتباطی 1666 گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد و شکایتی در خصوص خدمات ارائه شده به بیمه شدگان را به صورت 24 ساعته با این سامانه بیان کنند.
شهرستان بستان آباد در حدود 95 هزار نفر جمعیت دارد که 74 درصد روستایی هستند.
/3071/7239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.