امین امینیان روز شنبه در نشستی با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک منطقه نقش بسزایی در اقتصاد شهرستان هشترود دارد.
وی با اشاره به گردش مالی بالای موجود در منطقه از محل فروش تضمینی گندم، از پرداخت 2 هزار و 500 میلیارد ریال از سوی دولت در قالب این طرح به کشاورزان منطقه خبرداد.
امینیان میزان خرید بذر از سوی کشاورزان شهرستان را افزون بر 6 هزار تن اعلام کرد.
فرماندار هشترود با بیان اینکه سایر محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان کشت می شود، اظهار داشت: امسال فقط از محل فروش سیب بیش از یک هزار میلیارد ریال عاید کشاورزان شهرستان شد.
وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی در قالب طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی گفت: بانک توسعه تعاون با توجه به رسالت توسعه ای خود انتظار می رود در اعطای این نوع تسهیلات ها بیش از این ها تعامل و همکاری داشته باشد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی هم از پرداخت 65 درصدی طرح های معرفی شده شهرستان هشترود در طرح اشتغال پایدار روستایی خبر داد.
غفور اصغر رضایی با اشاره به اینکه در این شهرستان در قالب طرح های اشتغال پایدار روستایی 10 میلیارد و 500 میلیوت ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: بیشتر طرح های معرفی شده از سوی شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه نگاه بانک توسعه تعاون به شهرستان هشترود به عنوان یک شهرستان با ظرفیت های فراوان کشاورزی ویژه و خاص است، اظهار امیدواری کرد: در روزهای آینده با پرداخت تسهیلات طرح های معرفی شده عملکرد بانک در این شهرستان به صد درصد برسد.
به گزارش ایرنا، شهرستان هشترود 85 هزار هکتار اراضی آبی و دیم دارد و یکی از قطب های تولید گندم در کشور محسوب می شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.