محمد نریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث کانال انتقال آب کشاورزی به طول 27 کیلومتر و 316 متر در روستاهای نوا، خانقاه، سرج و اراضی پهرآباد در این راستا در دست اجراست.
وی ادامه داد: طرح احداث کانال در روستاهای نوا و خانقاه به طول هفت کیلومتر و 676 متر مربع با 17 میلیارد و 372 میلون ریال از 22 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اضافه کرد: طرح احداث کانال روستای سرج با 10.5 کیلومتر و 21.1 میلیارد ریال اعتبار 58 درصد و طرح احداث کانال اراضی پهرآباد با 9 کیلومتر و 140 متر و با 16 میلیارد و 665 میلیون ریال 48 درصد پیشرفت فیزکی دارد.
نریمانی با اشاره به اجرای طرح های آب و خاک کشاورزی از محل اعتبارات تخصیصی سیل سال گذشته افزود: در این راستا، کانال «داغ اوتی» در روستای ورجوی با 700 متر طول و نیز کانال آبیاری روستای مردق با 180 متر طول اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین طرح احداث دیوار سنگی و کانال آبیاری مزارع با 230 متر طول در روستای داش آتان ، کانال روستای گلستان سفلی و نیز کانال آب مشترک روستای هرق و داش آتان نیز در این راستا دست ساخت است.
وی اضافه کرد: با احداث کانال های بتنی آب در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان در سال های اخیر از هدررفت میلیون ها مترمکعب آب در آبیاری این اراضی پیشگیری شده است.
شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.