به گزارش ایرنا، سید حمزه امینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته قرار بود 50 میلیارد تومان به عنوان پرداخت اولیه ازسوی بانک سپه پرداخت شود که تاکنون عملیاتی نشده است.
وی افزود: در ساخت این آزادراه سهم دولت 60، بخش خصوصی 20 و بانک سپه 20 درصد است.
ساخت آزادراه 92 کیلومتری مراغه - هشترود در پنج قطعه و با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سال 93 آغاز شده و اکنون پس از گذشت 39 ماه تنها از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
جاده فعلی مراغه - هشترود به طول 10 کیلومتر، تقاطع و شاهرگ ارتباطی استان های آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی با حدود 10 میلیون نفر جمعیت است و همین امر، اهمیت تسریع در ساخت آزادراه در این مسیر را دوچندان می کند.
امینی همچنین به طرح ایجاد فاضلاب مدرن هشترود اشاره کرد و گفت: برای ساخت این فاضلاب 40 میلیارد تومان هزینه نیاز است و 10 میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه در نظر گرفته شده که امیدوارم تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.
وی بر غیرقابل شرب بودن آب هشترود نیز اشاره کرد و گفت: آب شربی که به دست مشترکان هشترودی می رسد دارای آرسنیک بوه و سلامت مردم شهر را تهدید می کند که امیدوارم پس از آبگیری سد کلقان، آب شرب سالم به دست مردم برسد.
وی همچنین از سرمایه گذاری های جدید در شهرک صنعتی هشترود خبر داد و گفت: با احداث کارخانه های اکسید تتانیوم، آهن اسفنجی، ریل آسانسور و پالایشگاه نفت در شهرک پروفسور هشترودی، اقتصاد منطقه متحول شده و بخشی از معضل بیکاری برطرف می شود.
شهرستان هشترود با 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.