نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت درحل مشکلات تولید و صادرات با جدیت تلاش می‌کنند و در خصوص رفع مشکلات موجود وحدت دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ضیاءالله اعزازی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهار کرد: همه باید به هم کمک کنیم تا مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداشته و روز به روز به پیشرفت‌های بیشتر و بهتری دست یابیم. 
وی افزود: مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند و عدم هماهنگی بین ادارات نباید باعث دلسردی مردم شود. 
اعزازی یادآور شد: متأسفانه برخی مسئولان مشکلات را بیش از حد بزرگنمایی کرده و فضا را ناآرام نشان می دهند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، بناب را شهرستانی کارآفرین عنوان کرد، و افزود: در سطح کشور کمتر شهرستانی مثل شهرستان بناب کارافرین و پرتلاش هستند.
علی جهانگیری افزود با بها دادن به این کارآفرینان و رفع مشکلات آنها، مشکلات کشور روز به روز کمترشده و پیشرفت های بیشتر و بهتری خواهیم داشت. 
فرماندار بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ واحد تولیدی وصنعتی در این شهرستان فعال است، اظهار کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد این واحدهای تولیدی، فعال است و ۱۰ درصد دیگر به علت مشکلات حقوقی و شخصی تعطیل هستند . 
امین رفیعی با بیان اینکه طبق شاخص‌های گمرک، صادرات شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود : از ابتدای سال جاری تا به امروز ۹۱ هزار تن صادرات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از این شهرستان انجام شده که این مقدار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ هزار تن به ارزش ۹۹ میلیارد تومان بوده است. 
وی بروکراسی ادارات و عدم اراده بانک ها در پرداخت اعتبارات را مشکل اصلی عدم پرداخت تسهیلات اشتعال عنوان کرد و افزود: متاسفانه با وجود تصویب طرح ها، پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه است که با توجه به عدم پرداخت به موقع اعتبارات و نوسانات ارزی ارزش ریالی این تسهیلات کاهش یافته است . 
به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی و صادرکنندگان عمده مسایل و مشکلات خود را در حال حاضر نوسانات ارزی و عدم همکاری بانک ها درتسهیلات بانکی عنوان و برای حل آنها تأکید کردند . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.